هموطنان عزیز در داخل و خارج از کشور

نیروهای اپوزیسیون و احزاب سیاسی

24 ساعت از بازداشت 5 تن از پناهندگان سیاسی ایرانی در کشور ترکیه شهر وان می گذرد ، این 5 تن توسط نیروهای امنیتی و اطلاعاتی کشور ترکیه بازداشت شده اند ، تا کنون از هیچ یک از این عزیزان اطلاعای در دست نمی باشد.

شهر وان محل استقرار پناهندگانی است که از زندان های ایران گریخته و خود را به کمیساریای عالی پناهندگان معرفی کرده اند و بی شک گذر هر کدام از شما که در اروپا و امریکا زندگی می کنید به یکی از این شهر ها رسیده است  و کلیه بی هرمتی ها و ناملایمات این کشور را تجربه کرده اید.

 

و حال دولت ترکیه که دوشا دوش رژیم فاشیستی ایران به سرکوب مخالفان یکدیگر می پردازد از شما روشنفکران انتظار داریم که بدون تبعیض از این عزیزان و از حق پناهندگی  کلیه ایرانیان دفاع کنید.

 

آقای سید علی عالم زاده ، ابوالفضل آجرلو ، مجتبی وطن پور سه تن از اعضای حزب مشروطه ایران می باشند و از زندانیان سیاسی سابق در رژیم ایران که اخیرا نیز پناهندگیشان توسط سازمان ملل متحد پذیرفته شده است و اخراج ایشان از ترکیه کاملا عمل غیر قانونی می باشد و بر خلاف کنوانسیون ژنو می باشد.

 

همچنین آقایان پژمان پیران و علیرضا رنجبر دو تن از فعال سیاسی ایران می باشند که به مدت یکسال در کشور ترکیه به عنوان پناهجو زندگی می کنند .

 

از شما تقاضا داریم وضعیت این عزیزان را از دستگاه امنیتی ترکیه ، دولت ترکیه و کمیساریای عالی پناهندگان در آنکارا پیگیری نمائید و از اخراج ایشان به ایران جلوگیری نمائید.

 

HOME