رهایی یک جوان از پای چوبه دار

‎یکشنبه ۲۷ بهمن ۱۳۹۲ – IranSOS – یک جوان ۲۷ ساله که به آخرین لحظات زندگی خود نزدیک شده بود با گذشت و بزرگواری خانواده مقتول از مرگ رهایی یافت. این گذشت اولیای دم بعد از انداختن طناب دار به گردن مقتول انجام و دستور توقف اجرای حکم قصاص صادر شد و محکوم در عین ناباوری از قرنطینه خارج شد.

به گزارش  فارس از کرمان، علی سیدی معاون دادستان کرمان ظهر امروز در جمع خبرنگاران اظهار داشت: جوانی به نام ح ـ س به اتهام قتل عمد مرحوم سجاد خاکساری در دادگاه کیفری استان کرمان به قصاص نفس از طریق حلق آویز با چوبه دار محکوم شد و این رای در شعبه ۱۷ دیوان عالی کشور تایید قرار گرفت.
‎وی بیان داشت: همچنین در راستای ماده ۲۰۵ قانون مجازات اسلامی هم با اجرای حکم قصاص نفس نامبرده از سوی ریاست قوه قضاییه موافقت شده است.
‎معاون دادستان کرمان افزود: در نهایت با تلاش‌ها و پیگیری‌های دستگاه قضایی و پرداخت دیه خانواده مقتول از قصاص منصرف شدند.
‎سیدی اظهار کرد: قاتل برای ادامه محکومیت از جنبه عمومی به زندان بازگشت که بر اساس نظر قاضی برای ادامه حضور در زندان و یا آزادی وی تصمیم‌گیری می‌شود.
‎این مقام قضایی با اشاره به این مطلب که این نزاع به دلیل خواستگاری هر دو جوان از یک دختر بوده است، تصریح کرد: قاتل به مدت پنج سال در زندان بود و هم اکنون ۲۷ ساله است و مقتول نیز در زمان قتل ۲۰ ساله بود.
‎سیدی ادامه داد: این گذشت اولیای دم بعد از انداختن طناب دار به گردن مقتول انجام و دستور توقف اجرای حکم قصاص صادر شد و محکوم در عین ناباوری از قرنطینه خارج شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال