‎آخرین وضعیت پرونده قضایی و اخراج نماینده صنفی کارگران چادرملو

‎پنج شنبه٬ ۱۵ اسفند ۱۳۹۲-IranSOS- وکیل «بهرام حسنی‌نژاد»، عضو اخراجی انجمن صنفی کارگران شرکت آسفالت طوس (پیمانکار نیروی انسانی معدن چادرملو) از توافق شفاهی با این شرکت پیمانکاری برای بازگشت به کار موکلش خبر داد. «محمد علی جداری فروغی» در تشریح پرونده آقای حسنی‌نژاد، به ایلنا گفت: جلسه هیات حل اختلاف اداره کار یزد برای بررسی حکم اخراج بهرام حسنی‌نژاد، نماینده اخراجی کارگران معدن چادرملو در تاریخ ۱۳ اسفند ماه برگزار شد و دفاعیات ارائه شده جو مساعدی را در میان اعضای هیات اختلاف ایجاد کرد.

وی ادامه داد: با پیشنهاد بنده مبنی بر تعویق رسیدگی به پرونده شکایت آقای حسنی‌نژاد، وکیل شرکت آسفالت طوس با این پیشنهاد موافقت کرد تا در ‌‌‌نهایت با انجام مذاکرات حقوقی، زمینه بازگشت به کار آقای حسنی‌نژاد فراهم شود.
‎جداری فروغی در تشریح مذاکراتی که با آقای جعفری، وکیل شرکت آسفالت طوس انجام داده است، گفت: طی این مذاکرات با بازگشت به کار آقای حسنی‌نژاد موافقت شد اما پرونده وی در دادسرای عمومی و انقلاب اردکان همچنان باز است.
‎وی تصریح کرد: شاکی پرونده تشکیل شده برای آقای حسنی‌نژاد در دادسرای عمومی و انقلاب اردکان کارفرماست و متهم، کارگری که در راه انجام وظیفه از کار اخراج شده و چندین ماه حقوق دریافت نکرده است.
‎جداری فروغی افزود: آقای حسنی‌نژاد در تاریخ ۱۰ اسفند طی نامه‌ای به «محمدرضا نعمت‌زاده» وزیر صنعت، معدن و تجارت و «علی ربیعی» وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، «محمدصالح جوکار» نماینده یزد در مجلس و کانون عالی انجمن‌های صنفی کارگران ایران خواستار حضور نماینده‌ای تام الاختیار برای بررسی پرونده‌اش و شرکت در جلسه هیات حل اختلاف اداره کار یزد شده بود.
‎به گفته وی، وزیر صنعت، معدن و تجارت نامه وی را جهت رسیدگی به بازرسی این وزارتخانه ارجاع داده است، هر چند نماینده‌ای از جانب این وزارتخانه در جلسه رسیدگی هیات حل اختلاف اداره کار یزد به شکایت آقای حسنی‌نژاد شرکت نکرد.
‎وی با اعلام آمادگی برای ادای توضیحات به نماینده وزیر صنعت، معدن و تجارت، گفت: کارگران معدن چادرملو در سخت‌ترین شرایط مشغول به کارند و طبق قانون، خواستار حقوق حقه‌شان هستند، همچنان که شرکت پیمانکاری آسفالت طوس آقای حسنی‌نژاد را اخراج کرده اما به برخی از مطالبات قانونی کارگران گردن نهاده و پرداختهایی را انجام داده است.
‎وی ادامه داد: اخراج کارگرانی که خواستار مطالبات حقوقیشان هستند، با هیچ یک از موازین انسانی و قانونی مطابقت ندارد.
‎به گفته جداری فروغی، معدن چادرملو یکی از ذخایر ارزشمند کشور است که اداره آن باید به درستی صورت پذیرد و منافع آن جزء ثروت ملی و متعلق به همه مردم ایران است. مسئولان‌‌‌ همان طور که تمایل دارند فعالیت استخارج معدن متوقف نشود‌،‌‌ همان گونه هم باید برای کارگران زحمت کش ارزش قائل شوند.
‎گفتنی است بهرام حسنی‌نژاد، نماینده اخراجی کارگران معدن چادرملو در تاریخ ۴ آذر از طرف شرکت پیمانکاری آسفالت طوس اخراج شد و هیات تشخیص اداره کار اردکان در تاریخ ۲ بهمن حکم اخراج وی را موجه تشخیص داد.
در این تاریخ حدود دود دو هزار نفر از کارگران معدن چادرملو پس از اخراج نماینده نهاد صنفیشان دست از کار کشیدند و با تحصن در محل کار، خواستار بازگشت بکار آقای حسنی‌نژاد شدند.
‎پس از اعتراض صنفی کارگران، آقای حسنی‌نژاد در فاصله روزهای ۹ تا ۱۲ بهمن ماه سال جاری به اتفاق ۲۷ کارگر این معدن بازداشت و پرونده‌ای برای وی در دادسرای عمومی و انقلاب اردکان تشکیل شد و چند روز در زندان به سر بردند اما در ‌‌‌نهایت ۲۷ نفر از کارگران ۱۴ بهمن و آقای حسنی‌نژاد ۱۶ بهمن ماه با قرار قانونی آزاد شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال