‎بازداشت هشت تن از نوکیشان مسیحی در شوش

‎جمعه٬ ۱۶ اسفند ۱۳۹۲-IranSOS- یکی از خادمین جمعیت موسوم به  ”کلیسای ایران” به همراه ۷ نفر از مسیحیان فارسی زبان  در کنار یک رودخانه نزدیک شهر شوش بازداشت شدند. به گزارش هرانا، بعد از ظهر چهارشنبه ساعت ۲ و نیم، ۸ تن از نوکیشان مسیحی و از اعضای “کلیسای ایران” که برای پیک نیک به کنار رودخانه‌ای در نزدیکی شهر شوش رفته بودند توسط نیروهای وزارت اطلاعات بازداشت و به ستاد خبری وزارت اطلاعات در شهر شوش منتقل شدند.

این ۸ نفر امین خاکی (از خادمین کلیسای ایران)، حسین بارون‌زاده (دانیل)، رحمان بهمنی (ضیاء)، حسین اعتمادی فر (یوناتان)، محمد بهرامی، سلیمه رحیمی (مرتا)، فاطمه باقری و امینه معلا نام داشتند.
‎این افراد تا ساعت ۹ شب با چشم بند مورد بازجویی قرار می‌گیرند و در ‌‌‌نهایت با اخذ تعهد که از شهر خارج نشوند ۵ تن از ایشان به نام‌های حسین اعتمادی فر، محمد بهرامی، سلیمه رحیمی، فاطمه باقری و امینه معلا آزاد می‌شوند.
‎در ‌‌نهایت برای امین خاکی، حسین بارون‌زاده، رحمان بهمنی حکم بازداشت صادر شده و همچنان در بازداشت بسر می‌برند.
‎یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «ساعت دو و نیم سه ماشین سواری و یک مینی بوس به کنار رودخانه آمد و این ۸ نفر را که در پیک نیک بسر می‌بردند بعضا با ضرب و شتم بازداشت کردند. اول حکم بازداشت نشان ندادند و وقتی یک از مسیحیان اعتراض کرد حکمی به ایشان نشان دادند که در آن فقط اسامی امین خاکی و حسین بارون‌زاده نوشته شده بود و علت بازداشت را هم در حکم ترویج مسیحیت ذکر کرده بودند.»
‎وی در ادامه گفت: «مسئولین تمام مدارک شناسایی، تلفن‌های همراه و ماشینهای این ۸ نفر را ضبط کرده‌اند و هنوز تحویل نداده‌اند. هم‌چنین به محمد بهرامی دستور دادند که خود را به ستاد خبری شهر اهواز معرفی کند.»
‎وی در پایان گفت: «خانواده‌های امین خاکی، حسین بارون‌زاده و رحمان بهمنی که برای پیگیری وضعیت ایشان به ستاد خبری مراجعه کرده‌اند مورد تهدید قرار گرفتند که دیگر مراجعه نکنید تا خودمان خبرتان کنیم و از سرنوشت این سه تن هیچ اطلاعی در دست نیست.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال