زن مهابادی از طناب دار نجات یافت

‎پنجشنبه ,۲۱ فروردین ۱۳۹۳ -IranSOS – هلاله محمدی زن مهابادی محکوم به قصاص، در آستانه سال نو، در پی تلاش‌های مدنی و حمایت‌های مردمی و پرداخت دیه از طناب دار نجات یافت. ‎به گزارش خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان٬ هلاله محمدی زن مهابادی محکوم به قصاص، در آستانه سال نو، پس از تلاش‌های خیرخواهانه مریم قاضی و گزنگ قاضی دو بانوی کُرد و فعال مدنی، و همچنین به دنبال حمایت‌های مردمی و تامین مبلغ دیه، از طناب دار نجات یافت و به خانه برگشت.

سیمین چایچی شاعر سرشناس کردستانی در صفحه فیسبوک خود در این باره نوشت: “هه‌لاله محمدی اهل مهاباد، چند سال پیش به ‌جرم قتل یک مرد در دفاع از جسم و حفظ کرامت انسانی خودش، به ‌قصاص محکوم شد و چند ماه قبل بعد از سال‌ها تحمل زندان در آستانه‌ی اجرای حکم قرار گرفت. خوشبختانه ‌خانم مریم قاضی با اتکا به پشتوانه‌ی شخصیتی و اجتماعی‌اش به‌ عنوان یک زن پیشتاز و معتمد و خانواده‌ای که ‌از پیشینه‌ای قابل احترام و چشمگیر برخوردار بودند، به‌ تکاپو افتاد؛ در عرض مدت کوتاهی مبلغ ۹۰ میلیون تومان دیه‌ جهت پرداخت به ‌خانواده‌ مقتول از کانال‌های مردمی جمع‌آوری شد؛ اما آنها خواستار ۶۰میلیون تومان بودند، با فراخوان فیسبوکی از طرف خانم گزنگ قاضی و تلاش‌های بیشتر در فضای شهر مهاباد، مبلغ فوق آماده‌ شد (بماند با چه‌ سختی).”
وی همچنین افزود: “اکنون هه‌لاله‌ که‌ در عنفوان جوانی بار گناهی ناکرده ‌را به ‌دوشش انداختند آزاد است. در واقع درهای زندان به رویش گشوده‌ شد و درهای خانه‌ به رویش بسته‌، و ناجیان او هنوز دغدغه‌ی سرپناهی را دارند تا تن خسته‌ و پاک هه‌لاله‌ را در بر بگیرد، در این آخرین قدم همراهشان باشیم. به‌ امید اینکه‌ هیچ زنی به‌ جرم (نه‌) گفتن، به‌ پای چوبه‌ دار نرود… تسلیم شدن جرم است و نشدن جرم!”


خبرگزاری ديدبان حقوق بشر کردستان

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال