رییس سازمان میراث فرهنگی و گردشگری از کار برکنار شد

  ۱ خرداد ۱۳۹۰ -IranSOS- حمید بقایی، معاون اجرایی احمدی نژاد، و رییس سازمان میراث فرهنگی به مدت چهار سال از خدمات دولتی محروم شد. بقایی که از نزدیکان احمدی نژاد و رحیم مشایی است همزمان با شروع کار دولت احمدی نژاد در کنار رحیم مشایی رییس سازمان میراث فرهنگی شروع به کار کرد و یکی از کسانی است که در آبگیری سد سیوند، و به زیر آب بردن تنگه بلاغی نقشی اساسی داشته است.

او همچنین در خصوصی سازی های اموال ملی، و میراث فرهنگی و تاریخی سال هاست که مامور اجرایی رحیم مشایی بوده و ناظران میراث میراث فرهنگی معتقدند که در جنگ بین قدرت در ایران احتمال بر ملا شدن سواستفاده های مالی او و رحیم مشایی از اموال ملی، از سوی بخش دیگر در قدرت، بسیار زیاد است
بقایی امروز انفصال چهار ساله خود از خدمات دولتی را تایید کرد‪ ‬دبیر شورایعالی مناطق آزاد خبر حکم دیوان عدالت اداری برای انفصال چهار ساله خود از خدمات دولتی را تائید کرد.
به گزارش خبرنگار مهر، حمید بقایی امروز در نشست خبری در پاسخ به این مطلب که دیوان عدالت اداری به مدت چهار سال انفصال از خدمات دولتی را برای شما مصوب کرده است، گفت: این خبر درست است.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد به دلیل تخلفات در سازمان میراث فرهنگی و گردشگری در دیوان عدالت اداری محکوم شده است که متاسفانه تاکنون این حکم را اجرا نکرده است و در حال رایزنی برای برگرداندن این حکم است.
وی همچنین در مورد پرونده جنجالی احداث تالارهای کیش گفت: قرار است اجلاس سران عدم تعهد در سال هزار و سیصد و نود و نه در ایران برگزار شود که در آن حدود صد و ده کشور حضور دارند.
بقائی عنوان کرد: بر همین اساس متعاقب آن دولت باید مجموعه‌ای  را تاسیس می‌کرد که بتواند در آن اجلاس برگزار کند، همانطور که سالن اجلاس سران در سال هفتاد و شش به همین منظور در  تهران احداث شد.
وی تصریح کرد: یکی از مشکلات برای اجرای این همایش‌ها و اجلاس‌های جهانی مکان برگزاری آن است که بر این اساس در کشور فضایی برای پذیرایی از نمایندگان صد و ده کشور وجود ندارد.
بقایی با بیان اینکه سالن  اجلاس سران در تهران توانایی از پذیرایی از چهل  تا شصت کشور را دارد، گفت: ‌برای پذیرایی از میهمانان این رخداد ارزشمند باید چاره دیگری اندیشیده می‌شد.
بقایی اظهار داشت: باید توجه داشت هر کشوری که بتواند میزبانی اجلاس جهانی را بر عهده گیرد به طور قطع به لحاظ سیاسی، اقتصادی و اجتماعی کار مهمی را انجام داده و امنیت کشور خود را به اثبات رسانده است، بنابراین باید تلاش شود تا ایران از این میزبانی سربلند بیرون آید.
وی اظهار داشت: ساختمان اجلاس سران برای پذیرایی از نمایندگان این صد و ده کشور قرار بود با تولی گیری وزارت مسکن و شهرسازی اجرایی شود که بر این اساس یکی از گزینه ها سپر دن کار به دست یکی از افرادی بود که سالن اجلاس سران در  تهران را ساخته است. به همین دلیل وزارت مسکن به خاطر سابقه و تجربه این فرد او را به عنوان مجری انتخاب کرده است.
وی ادامه داد: کار مطالعاتی در این مورد صورت گرفت و بر این اساس سه نقطه برای احداث این سالن در تهران، اصفهان و کیش در نظر گرفته شده بود که در نهایت کیش به توان پیشنهاد نهایی برای احداث این مجموعه تخصصی و تشریفاتی انتخاب شد.
دبیر شورای عالی مناطق آزاد خاطرنشان کرد: وزارت مسکن در این راستا با مناطق آزاد تفاهمنامه‌ای را امضا کرد و زمینی را به وسعت صد هکتار در اختیار این مجموعه قرار داد. البته باید توجه داشت که این مجموعه مشتمل بر سالنی سی و شش هزار متری برای برگزاری همایش، هتل پنح ستاره، مراکز خرید و رستوران و ساختمان‌های متعدد جانبی برای استقرار واحدهای حفاظتی، امنیتی و پزشکی و آتش نشانی است.
بقایی ادامه داد: سازمان منطقه آزاد کیش به این نتیجه رسید که به توان متولی وارد کار شود و بر همین اساس در شورای عالی مناطق آزاد نیز این موضوع مصوب شد البته سیاست سازمان مناطق آزاد این بود که سرمایه گذاری بخش خصوصی در کنار منطقه آزاد کیش این کار را انجام دهد.
وی اظهار داشت: هم اکنون روند کار کند شده و به دنبال سرمایه گذار بخش خصوصی هستیم. البته شهرداری اصفهان نیز متقاضی انجام این کار است که بر این اساس وزارت مسکن بیست و چهار میلیارد تومان نیز به این سازمان اعتبار داده است.
بقایی در بخش دیگری از سخنان خود در مورد حجم پروژه‌های اجرا شده در زمان تصدی وی در مناطق آزاد گفت: تا پایان سال هشتاد و نه میزان سرمایه گذاری داخلی در شانزده منطقه ویژه  اقتصادی، نه هزار و هفتصد میلیارد تومان بوده ضمن اینکه سرمایه گذاری خارجی مستقیم و غیرمستقیم در این شانزده منطقه دو و نیم میلیارد دلار بوده است.
وی میزان اشتغالزایی در سال هشتاد و نه در این شانزده منطقه ویژه را صد و بیست و سه هزار عنوان کرد و گفت: سیصد و شصت و هشت واحد در این شانزده نقطه فعال هستند.
بقایی همچنین در مورد سرمایه گذاری‌های داخلی مناطق آزاد کشور نیز رقم هفت  میلیارد و سیصد تومانی را عنوان و تصریح کرد: سرمایه گذاری خارجی چهارصد و هفتاد و یک میلیون دلار و صادرات این مناطق یک میلیارد و دویست و هشتاد میلیون دلار بوده است.
www.savepasargad.com
‎کمیته بین المللی نجات پاسارگاد

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال