سومین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد در محکومیت حمله به بند ۳۵۰ اوین (تکمیلی)

یکشنبه ۷ اردیبهشت  ۱۳۹۳ -IranSOS- در سومین روز اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد در همراهی با زندانیان و محکومیت هجوم نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰ اوین، امروز یک‌شنبه ۷ اردیبهشت، پنج زندانی دیگر به جمع اعتصاب‌کنندگان پیوستند. به گزارش انسانیت٬ امروز یک‌شنبه ۷ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در سومین روز از اعتصاب غذای زندانیان سیاسی کُرد در محکومیت هجوم نیروهای امنیتی به بند ۳۵۰ اوین،  پنج زندانی سیاسی دیگر به جمع زندانیان سیاسی کُرد در تبعید زندان‌های جنوب ایران كه روز جمعه پنجم اردیبهشت، دست به اعتصاب غذا زدند، پیوستند و همراهی خود را با زندانیان سیاسی بند ٣٥٠ اعلام نمودند.

این پنج زندانی سیاسی به نام‌های عبدالله امینی، عزیز ویسی، حمید عادلی، رحمان رزقی و شخصی دیگری به‌ نام شاهین در زندان میناب همراه با زندانیان سیاسی کُرد اعتصاب‌کننده، حمایت خود را اعلام و به جمع اعتصابیون پیوستند.
زندانیان سیاسی کُرد در تبعید زندان‌های جنوب ایران، در اقدامی نمادین و هماهنگ، روز جمعه پنجم اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۳، در محکومیت هجوم هفته گذشته ماموران امنیتی به زندانیان بند ۳۵۰ اوین، دست به اعتصاب غذا زدند.
یکی از زندانیان شرکت‌کننده در اعتصاب غذا به دیدبان حقوق بشر کردستان گفت: “این اعتصاب غذا به مدت سه روز ادامه خواهد داشت و بیشتر زندانیان اعتصاب‌کننده، از زندانیان سیاسی کُرد محسوب می‌شوند.”
گفتنی است صبح روز جمعه این اعتصاب غذا در زندان‌های مختلف جنوب ایران آغاز شده و دست‌کم ده‌ها زندانی سیاسی کُرد از جمله علی مرادی، کمال شریفی، محمد حسین رضایی و افشین سهراب‌زاده در زندان میناب، کریم موسی‌زاده، اسعد صلواتی و شاکر عیان‌پور در زندان بندرعباس و بدیع حسین‌پناهی در زندان بندر لنگه و چندین زندانی سیاسی دیگر اکنون در اعتصاب غذا هستند.
گفته شده که تعداد زندانیانی که در این اعتصاب نمادین شرکت کرده‌اند، از این آمار بیشتر است، ولی به دلیل نبود امکان ارتباط مستقیم با زندان‌ها، تنها اسامی زندانیانی که به صورت قطعی در این اعتصاب شرکت کرده‌اند، از سوی منابع مطلع در اختیار خبرگزاری دیدبان حقوق بشر کردستان قرار گرفته است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال