‎نمایندگان کارگران بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان اخراج شدند

‎چهارشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۳-IranSOS- دبیر خانه کارگر اهواز از اخراج دو نفرنمایندگان بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان به دلیل آنچه «پیگیری مطالبات صنفی کارگران» می‌خواند خبر داد. «آقایار حسینی» درباره دلایل اخراج نماینده صنفی کارگران حمل ونقل پالایشگان آبادان به ایلنا گفت: اخراج آقایان «سیامک ملک» با ۷ سال و «عباس غلامی» با ۲۴ سال سابقه کاری،  پس از آن صورت گرفت که این دو نفر به عنوان نماینده قانونی کارگران پی گیر مطالبات همکارانشان بودند.

این فعال کارگری گفت: محدودیت به وجود آمده در حالی است که مطابق قانون هیچ کس حق دخالت و جلوگیری از فعالیت نمایندگان صنفی را ندارد.
‎در همین رابطه «سیامک ملک» یکی از نمایندگان بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان دلیل اخراج‌ خود و همکارش را انجام وظیفه قانونیشان در پی‌گیری حقوق صنفی سایر کارگران ذکر کرد و مدعی شد: شرکت «ثمین صنعت» به عنوان مجری بخش حمل نقل پالایشگاه آبادان در حالی من همکارام را به بهانه اتمام مهلت قرارداد اخراج کردکه هنوز حدود یک ماه ونیم دیگر از اعتبار این قرارداد باقی‌است.
‎او با بیان اینکه در خصوص پیگیری مشکلات کارگران بخش حمل ونقل نامه‌های زیادی به مسئولان استانی وشهرستانی همانند اداره تعاون کار ورفاه اجتماعی آبادان وبه مدیرعامل شرکت نفت ارسال شده است.
‎به گفته وی، بخش حمل ونقل پالایشگاه آبادان را حدود ۸۰ نفر از رانندگان پایه یک تشکیل می‌د دهند که همه این رانندگان مسئولیت هدایت خودروهای سنگینی چون بولدزر، گریدل، قلطک ولیفتراک.. را برعهده دارند.
‎او با بیان اینکه مجموع این کارگران با شرکت پیمانکاری ثمین صنعت فرزان قرار داد کاری دارند، افزود: از چهارشنبه گذشته از ورود ما به محل کار جلوگیری می‌شود و تا این لحظه هنوز از دلیل این اقدام کارفرما بی‌اطلاع هستیم.

توضیحات کارفرما
‎در این رابطه «کیومرث بهروج» کارفرمای شرکت ثمین صنعت فرزان با تایید اخراج سیامک ملک و عباس غلامی گفت: این دو کارگر به دلیل آنکه آرامش محیط شرکت را بهم ریخته‌اند اخراج شده‌اند.
‎او با بیا ن اینکه این دو کارگر نماینده سایر کارگران نیستند، افزود: این دو با اقداماتی مانع عقد قرار داد شرکت با سایر کارگران می‌شدند به همین دلیل با هماهنگی کارفرمای اصلی (پالایشگاه آبادان) اخراج شده‌اند.
‎این کارفرما در خصوص تسویه حساب دو نماینده اخراجی کارگران بخش حمل ونقل پالاشگاه آبادان گفت: هنوز این دو نفر برای تسویه حساب ودریافت مطالبات مالی خود به شرکت ثمین صنعت مراجعه نکرده‌اند.
‎او در خاتمه با اشاره به اینکه بار‌ها با این دو کارگر تعامل کردده‌ایم تا در شرکت تشنج ایجاد نکنند تصریج کرد: اگر این دو کارگر متعهد شوند آرامش محیط کار خود را برگردانند مجددا استخدام می‌شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال