دادگاه مسعود شمس‌نژاد، وکیل مدافع کُرد برگزار شد

‎‎چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ۱۳۹۳ ‫-IranSOS-‬ صبح امروز دادگاه مسعود شمس‌نژاد، وکیل مدافع کُرد در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه برگزار شد. به گزارش انسانیت٬ امروز چهارشنبه ۱۷ اردیبهشت ماه ۱۳۹۳ ،مسعود شمس نژاد در شعبه دوم دادگاه انقلاب ارومیه با اتهاماتی همچون تبلیغ علیه نظام از طریق مصاحبه با رسانه‌‌های کُردی زبان خارج از کشور، انتشار مطالب و اخبار کذب و عضویت در یکی از احزاب کُرد، مورد محاکمه قرار گرفت.

یک منبع موثق در این باره به دیدبان حقوق بشر کردستان گفت که امروز چهارشنبه ساعت ۱۲ با حضور هر کدام از صالح نیکبخت، عباس جمالی و عثمان مزین از وکلای سرشناس در ایران ، در شعبه ٢ دادگاه انقلاب ارومیه و با حضور دادستان ، آقای مسعود شمس نژاد دادگاهی شد.
بنابه به گفته این منبع ، آقای مسعود شمس نژاد در این دادگاه که به مدت یک ساعت و نیم به طول انجامید از خودشان دفاع کردند و هر سه وکیل آقای شمس نژاد هم به دفاع از وی پرداختند و دادگاه که بصورت غیره غلنی برگزار شد، در نهایت بدونه صدور هیچ گونه حکمی به پایان رسید.
از طرفی دیگر کمال حسینی از فعالان حقوق بشر کرد در ایران به دیدبان حقوق بشر کردستان گفت که قبلا آقای مسعود شمس نژاد با وثیقه یک میلاردی آزاد شده و حکم تعلیق پروانه وکالت وی هم کماکان پابرجاست. و حکم بازداشت وی نیز در سال گذشته بصورت غیره قانونی بود و پرونده این وکیل مدافع کرد هم یک سال بلاتکلیف بود.
این فعال حقوق بشر کرد اضافه نمود که می بایست دادگاه امروز بطوری علنی برگزار می شد، اما قاضی شیخلو به بهانه امنیتی بودن پرونده آقای شمس نژاد ، دادگاه را غیره علنی برگزار کرد.
مسعود شمس‌نژاد وکیل پایه یک دادگستری و استاد سابق دانشگاه پیام نور و آزاد ارومیه، ۱۹ اردیبهشت‌ماه ۱۳۹۲ با دستور بازپرس شعبه‌ ۵ ارومیه، ویژه جرائم خاص با قرار بازداشت روانه‌ زندان مرکزی ارومیه شد. سابقه‌ این پرونده به زمان انتخابات مجلس شورای اسلامی در سال ۱۳۹۰ برمی‌گردد که این وکیل دادگستری به عنوان نامزد در انتخابات ثبت‌نام کرد. برای رد صلاحیت این وکیل در انتخابات، مقامات اقدام به باز کردن یک پرونده به اتهام هواداری از احزاب کُرد برای او کردند و تا اردیبشت‌ماه ۱۳۹۳ که دوباره او برای انتخابات شوارای ارومیه ثبت‌نام کرده بود، این بار جهت رد صلاحیت، او را بازداشت کرده و اتهاماتی به او تفهیم شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال