‎رهایی ۷ محکوم به اعدام در نیشابور

شنبه ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۳ -IranSOS- مدیرعامل عامل انجمن حمایت از زندانیان نیشابور گفت: طی ۲ ماه ۷ نفر از محکومان به اعدام در نیشابور با رضایت اولیای دم از طناب دار رهایی یافتند. احمد همت‌آبادی در گفت‌وگو با فارس اظهار داشت: با توجه به روحیه عفو و مهربانی که با تاسی از آموزه‌های دینی و انسانی در میان همشهریان ما وجود دارد و با تلاش صورت گرفته و وساطت امور قضایی زندان، انجمن حمایت از زندانیان و مددکاری زندان نیشابور و نیز افراد خیر از ابتدای سال حکم اعدام ۷ نفر از سن ۲۰ تا حدود ۶۰ سال به جرم نزاع و قتل عمد به اجرای احکام ابلاغ شد که با همراهی قضات ریاست مددکاران و روحانیون زندان مورد پیگیری و میانجی‌گری قرار گرفت.

وی ادامه داد: پس از آنکه در سحرگاه یکی از روزهای فروردین ۹۳ قاتل تا پای چوبه دار آورده شد، با تصمیم شایسته و سرشار از مهربانی اولیای دم لحظات زیبایی رقم خورد که به وصف نمی‌آید و ضجه‌های مادر و پدر قاتل که منتظر تحویل جنازه فرزندشان بودند تبدیل به اشک شوق شد و زندانی محکوم به مرگ، عمر دوباره یافت.
‎وی با بیان اینکه این زندانیان برای اقدامات بعدی به زندان بازگشت داده شدند، تصریح کرد: قصاص، حق اولیای دم است اما گاه رحمانیت خدای مهربان در وجود اولیای دم تجلی می‌یابد و انتقام تبدیل به گذشت می‌شود.
‎این فعال اجتماعی و عضو شورای شهر نیشابور افزود: در برخی از قتل‌ها قاتل و مقتول دوستان قدیمی یکدیگر هستند.
‎وی توصیه کرد: جوانان توجه کنند که گاه دعواهای کوچک که بعضا سر مسائل بی‌ارزش صورت می‌گیرد با لحظه‌ای عصبانیت و تندی عمری پشیمانی را به همراه دارد و در این میان همراه داشتن چاقو و امثال آن در بسیاری موارد منجر به قتل‌های ناخواسته و تاسف‌بار شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال