‎یک اعدام در ملاء عام و سه اعدام در زندان مرکزی شهرکرد

یکشنبه ۰۲ تیر ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – یک متهم به قاچاق مواد مخدر در ملاء عام در شهرکرد اعدام شد و سه تن دیگر از جمله یک زن در زندان مرکزی این شهر اعدام شدند.

بنا به گزارش روابط عمومی دادگستری استان چهارمحال و بختیاری، حکم اعدام فردی که به اتهام مشارکت در حمل و نگداری ۲۵۴۰ گرم هروئین در شعبه اول دادگاه انقلاب  شهرکرد صادر و توسط دادستان کل کشور مورد تأئید قرار گرفته بود، سحرگاه روز پنج‌شنبه ۳۰ خرداد ماه در محل سکونت این فرد واقع در منطقه مهدیه شهرکرد به مرحله اجرا درآمد.

‎
همچنین همزمان با اجرای این حکم، احکام یک زن و دو مرد دیگر متهم به قاچاق مواد مخدر که هرکدام به اتهام خرید و مشارکت در حمل و نگهداری هروئین به اعدام محکوم شده بودند پس از تأئید از سوی دادستانی کل کشور در محل زندان مرکزی شهرکرد اجرا گردید.
‎بررسی موارد حقوقی نقض شده در این گزارش:
‎ماده ۳ اعلامیه جهانی حقوق بشر: هر فردی حق زندگی، آزادی و امنیت شخصی دارد.
‎بند ۱ ماده ۶ میثاق بین المللی حقوق مدنی و سیاسی: حق زندگی از حقوق ذاتی شخص انسان است. این حق باید بموجب قانون حمایت بشود. هیچ فردی را نمی‌توان خودسرانه از زندگی محروم کرد.
‎بند ۲ ماده ۱ دومین پروتکل اختیاری میثاق بین المللی حقوق سیاسی و مدنی به منظور الغای مجازات مرگ: کشور‌ها، تمام اقدامات لازم را در جهت منسوخ کردن مجازات مرگ در قلمرو قضائی خود، بعمل آورند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال