‎برگزاری مراسم ترحیم غلامرضا خسروی در زندان گوهردشت

‎‎دوشنبه ۱۲ خرداد ۱۳۹۳- ۲۰۱۴-۰۶-۰۲ ‫-IranSOS-‬ ساعاتی پس از اعدام زندانی سیاسی غلامرضا خسروی سوادجانی در زندان گوهردشت، زندانیان این زندان مراسم ترحیمی را برای آن مرحوم برگزار کردند. به گزارش کمیته دانشجویی دفاع از زندانیان سیاسی، امروز یکشنبه یازدهم خردادماه و ساعاتی پس از به دار آویخته شدن غلامرضا خسروی سوادجانی در محوطه زندان رجایی شهر کرج (گوهردشت)، زندانیان این زندان مراسم ترحیمی را برای این زندانی سیاسی اعدام شده برگزار کردند.

این زندانی سیاسی که متهم به کمک مالی به سازمان مجاهدین خلق ایران بود، در سال ۸۶ در کرمان بازداشت و به سه سال حبس تعزیری و سه سال حبس تعلیقی محکوم گردیده بود که این حکم با اعتراض دادستان تهران در مرحله تجدیدنظر به شش سال حبس تعزیری مبدل گردید.

اما محکومیت شش ساله زندان پایان پرونده قضایی آقای خسروی نبود و در حالی که این زندانی سیاسی در حال سپری کردن محکومیت شش ساله خود در زندان کرمان بود، با ارائه گزارش و درخواستی دروغ از جانب قاضی حیدری فرد مبنی بر اینکه این پرونده همچنان در مرحله تحقیقات اولیه می باشد این پرونده به دادسرای انقلاب تهران احاله گردید که اینبار و با وجود یکسان بودن عمل مادی جرم، این زندانی تحت اتهام «محاربه» در شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی پیرعباسی به اعدام محکوم گردید که حکم مذکور به تائید دیوان عالی کشور نیز رسید.

آقای خسروی پیشتر نیز در سن ۱۶ سالگی در اوایل دهه شصت بازداشت و مدت پنج سال را در زندان کازرون به اتهام هواداری از سازمان مجاهدین خلق ایران سپری کرده بود.

به گفته برخی از زندانیان زندان رجایی شهر کرج که موفق به ملاقات با این زندانی سیاسی ساعتی پیش از اعدام شده بودند، آقای خسروی تا آخرین لحظات انتقال به سلول انفرادی به جهت اجرای حکم اعدام از روحیه بسیار بالایی برخوردار بوده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال