‎اعتصاب غذای دو زندانی سیاسی همچنان ادامه دارد

چهارشنبه ۲۱ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۱۱-IranSOS- اعتصاب غذای لطیف حسنی پس از ۲۵ روز و اعتصاب غذای رضا شهابی پس از ۱۱ روز همچنان ادامه دارد. به  گزارش هرانا، لطیف حسنی زندانی سیاسی زندان مرکزی تبریز روز یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان‌ها و احقاق حقوق قانونی زندانیان سیاسی از جمله حق انتقال به شهر محل سکونت و استفاده از مرخصی و هم‌چنین اعتراض به آزار و اذیت خانواده‌های زندانیان سیاسی دست به اعتصاب غذا زد.

طبق گزارشهایی که بدست آمده وی در شرایط جسمی خطرناکی قرار دارد و تا کنون مسئولان به خواسته های وی توجه نکرده‌اند.
‎رضا شهابی زکریا فعال کارگری و زندانی سیاسی که هم اکنون در زندان رجایی شهر کرج بسر میبرد نیز از روز یک‌شنبه ۱۱ خرداد ماه در اعتراض به تبعیدش از بند ۳۵۰ زندان اوین به زندان رجایی شهر کرج در اعتصاب غذا بسر میبرد.
‎یک منبع مطلع در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: “رضا شهابی برای اینکه به سلول انفرادی منتقل نشود از اعلان رسمی اعتصاب غذای خوداری کرده. ولی فشار خونش بشدت پایین آمده و مشکلات مربوط به گردن‌اش نیز وی را بشدت اذیت می‌کند.”
‎رضا شهابی روز یک‌شنبه ۱۱ خرداد ماه از بند ۳۵۰ زندان اوین به همراه شش زندانی سیاسی دیگر و در پی حوادث ۲۸ فروردین ماه معروف به پنج‌شنبه سیاه، به زندان رجایی شهر کرج منتقل شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال