‎آغاز مجدد طرح جمع‌آوری ماهواره‌ها در تهران

چهارشنبه ۲۸ خرداد ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۶-۱۸- IranSOS- ماموران نیروی انتظامی در طرحی ضربتی، تجهیزات دریافت از ماهواره را در برخی مناطق شهر تهران جمع‌آوری کردند. به گزارش ایسنا، سایت «روز نو» نوشت: بنا بر اخبار رسیده، جمع‌آوری ماهواره‌ها به صورت چراغ خاموش در نقاط مختلف تهران آغاز شده و بیشتر این اقدام در غرب تهران مشهود بوده است، به طوری که برخی از مخاطبان در غرب تهران گفته‌اند که طی روزهای اخیر ماموران ناجا با مراجعه به خانه‌های آنان دیش‌های ماهواره را جمع‌آوری کرده‌اند.

این در حالی است که محدودیت‌هایی که تاکنون برای جلوگیری از استفاده شهروندان از تکنولوژی‌های ارتباطی و رسانه‌ای جدید وضع شده، نتایج مورد نظر دستگاه‌های مسئول را نتوانسته تامین کند.
‎در همین راستا رئیس‌جمهور کشورمان چندین بار از جمع‌آوری ماهواره‌ها انتقاد کرده است. دکتر روحانی سال گذشته و در سفر به نیویورک، در پاسخ به این پرسش که آیا در ایران ماهواره ممنوع است؟ گفته بود: در ایران همه به راحتی به شبکه‌های ماهواره دسترسی دارند و حتی روی پشت‌بام‌های هر روستایی آنتن ماهواره می‌بینید.
‎همچنین وی در مناظرات انتخاباتی ریاست جمهوری با استناد به تحقیقات صورت‌گرفته کارشناسان تصریح کرده بود که جمع‌آوری دیش‌های ماهواره هیچ نتیجه‌ای نداشته است و «بنابراین ورود به حریم خصوصی ممنوع است.»
‎وی همچنین تاکید کرده بود: مساله مهم‌تر مساله حریم خصوصی است. حریم خصوصی بسیار مهم است. من تعجب می‌کنم. نیروی انتظامی شنیدم در یک رسانه‌ای گفته بود که با راپل می‌توانیم روی پشت بام برویم، چون خصوصی نیست و مجموعه ۱۰ آپارتمان است. من واقعا دچار حیرت شدم زیرا اگر پشت بام فضای مشاع است، برای صاحبان آپارتمان است، نه بین آنها.
‎روحانی در تازه‌ترین اظهار نظر خود در خصوص ماهواره‌ها نیز گفت: در پشت بام‌ها و بالکن‌ها با ماهواره مبارزه کردیم اما تاثیری نداشت؛ نه ایمان مردم پر زد و نه هویت مردم از دست رفت.
‎آیت‌الله هاشمی رفسنجانی نیز در همین زمینه گفته بود: بستن دریچه‌های اطلاعات و ارتباطات نتیجه‌ای معکوس می‌دهد و عقل سلیم به فکر فیلترینگ نیست.

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال