‎وضعیت اضطراری لطیف حسنی در زندان رجایی شهر

جمعه ۱۳ تیر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۷-۰۴-IranSOS- پزشکان بهداری زندان رجایی شهر کرج وضعیت لطیف حسنی را در ۴۸ومین روز اعتصاب غذا اضطراری تشخیص داده‌اند. به گزارش هرانا، لطیف حسنی روز یک شنبه ۲۸ اردیبهشت ماه در اعتراض به نقض حقوق زندانیان سیاسی عدم رعایت اصل تفکیک جرایم در زندان‌ها و احقاق حقوق قانونی زندانیان سیاسی از جمله حق انتقال به شهر محل سکونت و استفاده از مرخصی و هم‌چنین اعتراض به آزار و اذیت خانواده‌های زندانیان سیاسی در زندان مرکزی تبریز دست به اعتصاب غذا زد.

وی پس مدتی از زندان مرکزی تبریز به قرنطینه زندان اوین و سپس بند ۱۰ زندان رجایی شهر کرج منتقل شد ولی حاضر نشد تا زمانی که به بند زندانیان سیاسی منتقل و اصل تفکیک جرایم در موردش اجرا شود دست از اعتصاب غذای خود بکشد.
‎اعظم پیری همسر لطیف حسنی در طی پیامی که یک نسخه از آن در اختیار خبرگزاری هرانا قرار گرفته می‌نویسد: «امروز جمعه ۱۳ تیرماه ۹۳ که مصادف با ۴۸مین روز اعتصاب غذای دکتر لطیف حسنی، دبیرکل زندانی تشکیلات یئنی گاموح می‌باشد، پزشکان بهداری زندان رجایی شهر با انتقال ایشان به بهداری و تهیه نوار قلب از وی، ضمن اضطراری خواندن شرایط جسمی وی، از ایشان درخواست کرده‌اند تا هرچه سریع‌تر به اعتصاب غذای خود پایان دهد. پزشک معالج ضمن خطرناک خواندن شرایط قلبی دکتر لطیف حسنی و داشتن تپش شدید قلبی، مجددا از ایشان تعهد کتبی اخذ کرده‌اند که در صورت بروز هرگونه حادثه‌ای کادر پزشکی این زندان هیچ گونه مسئولیتی را نخواهد پذیرفت. لطیف حسنی ضمن رد درخواست آن‌ها، تاکید کرده است تا زمانی که ایشان را به بند سیاسی این زندان منتقل نکنند، همچنان به اعتصاب خود ادامه خواهد داد، و در صورت بروز هر گونه مشکلی، مسولیت آن را بر عهده رئیس زندان وعواملی که با درخواست‌های قانونی وی مخالفت می‌کنند قلمداد کرده است.»
‎لطیف حسنی در ماه‌های پایانی سال ۱۳۹۱ همراه با محمود فضلی، شهرام رادمهر، آیت مهرعلی بیگلو و بهبود قلی‌زاده، چهار فعال دیگر آذربایجانی بازداشت شد.
‎این پنج نفر که عضو کمیته مرکزی گروه «یئنی‌گاموح» هستند، هر یک به ۹ سال حبس تعزیری محکوم شده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال