‎تجمع کارگران پروژه هتل نرگس وارد دومین روز شد

چهارشنبه ۱۸ تیر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۷-۰۹-IranSOS- تجمع اعتراضی روز گذشته کارگران شاغل در پروژه «هتل بین المللی ۵ ستاره نرگس رضوی ۲» وارد دومین روز خود شد. «محمدرمضا ولیان» مدیر روابط کار، اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی خراسان رضوی در این باره به خبرنگار ایلنا گفت: پس از آنكه این كارگران امروز نیز در اعتراض به پرداخت نشدن ۶ ماه حقوق معوقه در مقابل محل ورودی این پروژه‎‏ًٌَُ، تجمع كردند، بازرسان این اداره برای پیگیری مطالبات آنها در محل تجمع حاضر شدند.

وی در توضیح تاثیر حضور بازرسان اداره كار در جمع معترضان گفت: بازرسان با حضور در محل به گفتگو با کارگران معترض پرداخته و در خصوص تهیه دادخواست و مراجعه به اداره کار جهت رسیدگی به پرونده آنان را توجیه نموده‌اند.
‎این مقام مسئول در اداره كار خراسان رضوی بابیان اینكه در این پروژه ۳۲ كارگر ماهر و متخصص مشغول كار بودندْ گفت: از قرار معلوم به دلیل اختلافی كه از حدود دو ماه پیش میان كارفرمای اصلی و پیمانكار پروژه بر سر مسائل مالی به وجود آمده است، فعالیت این پروژه بطور كامل متوقف شده است.
‎ وی در پاسخ به مدت زمان رسیدگی پرونده این کارگران اظهار داشت: مطابق قانون كار شكایت كارگران شاغل در پروژه هتل نرگس بین ۷ تا ۱۲ روز در هیات تشخیص اداره کار بررسی خواهد شد و چنان‌چه طی این مدت اعتراض کارفرما را به‌همراه داشه باشد، طی مدت ۱۵ روز، هیات حل اختلاف از نو به این شكایت رسیدگی خواهد كرد.
‎ تجمع روز نخست
‎لازم به یادآوری است، روز گذشته تارنمای «مشهدخبر» و «موحدیان» با انتشار خبر تجمع این كارگران، به نقل از فرماندار مشهد نشته بودند: مشكل این كارگران از طریق مكاتبه با كارفرمای اصلی در دست پیگیری است.
‎ بر اساس همین گزارش یکی از کارگران حاضر در این تجمع گفته ه بود: «هیچکس پاسخگوی مشکل ما نیست. آخرین حقوقی را که دریافت کرده‌ایم مربوط به آذرماه سال گذشته می‌باشد و از آن مدت تا به امروز ما هیچ حقوق، پاداش و یا عیدی دریافت نکرده‌ایم».
‎ در همین رابطه به گفته یکی دیگر از کارگران معترض پروژه هتل بین المللی ۵ ستاره نرگس رضوی ۲ از سال ۸۸ شروع شد که در این میان پیمانکار یکبار تعویض شده اما پیمانكار جدید هم در حال تغییر است و از آنجایی که این شرکت هیچ قراردادی با کارگران منعقد نکرده، درصورت تعویض پیمانکار امكان پیگیری مطالبات آنها به سختی ممكن خواهد شد.
‎یکی دیگر از کارگران با اشاره به لغو پرداخت حق بیمه خود از سوی کارفرما اظهار کرد: از ابتدا سال‌جاری به بهانه بدهکاری شرکت هیچ‌ گونه حق بیمه‌ای پرداخت نشده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال