‎بیهوش شدن دو زندانی اعدامی در زندان قزل‌حصار

پنجشنبه ۱۹ تیر ۱۳۹۳ -۲۰۱۴-۰۷-۱۰-IranSOS- دوتن از چهار زندانی اهل‌سنت محکوم به اعدام در زندان قزل‌حصار کرج که از ۲۷ روز پیش در اعتصاب غذا بسر می‌برند بر اثر افت فشار خون از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شدند. به گزارش هرانا، حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی از نیمه شب جمعه ۲۳ خرداد ماه پس از آنکه فهمیدند قرار است جهت اجرای حکم اعدام از زندان رجایی شهر کرج به زندان قزل‌حصار منتقل شوند دست به اعتصاب غذا زدند.

یک منبع نزدیک به خانواده این زندانیان به گزارشگر هرانا گفت: «سه‌شنبه هنگام غروب حامد احمدی و جهانگیر دهقانی به علت افت فشار ناشی از اعتصاب از هوش رفته و به بهداری زندان منتقل شدند. در بهداری به ایشان سرم وصل کرده و پس از ۶ ساعت این دو زندانی به‌داخل سلولهای خود بازگشتند.»
‎وی در ادامه گفت: «پزشکان وضعیت جسمی ایشان را خطرناک ارزیابی کرده و گفته‌اند بدنشان رو به تحلیل است و ممکن است هرچهار نفر دچار مشکل و عارضه جبران ناپذیری شوند.»
‎وی در خصوص علت ادامه اعتصاب غذا گفت: «این چهار زندانی معتقدند مسئولین می‌خواهند پس از ماه مبارک رمضان اعدامشان کنند. ایشان خواستار تجدید محاکمه در دادگاهی عادل و علنی هستند تا اگر جرمی مرتکب شده‌اند مرد بدانند. همچنین خواستهٔ مقطعی ایشان این است که اگر گفته مسئولین درست است و حکم اعدامشان متوقف شده باید به زندان رجایی شهر بازگردند.»
‎گفتنی ست که آقایان حامد احمدی، کمال ملایی، جمشید دهقانی و جهانگیر دهقانی، به اتهام «محاربه از طریق هواداری از گروه‌های سلفی» در طی دادگاهی بدون حق داشتن وکیل تعیینی در شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب تهران به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای به اعدام محکوم شده‌اند.
‎این افراد اتهام انتصابی را در تمام طول دادرسی تکذیب کرده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال