‎انتقال فیض الله عرب سرخی به بیمارستان برای جراحی

دوشنبه ۰۴ شهریور ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – فیض الله عرب سرخی، زندانی سیاسی محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوین، صبح روز دوشنبه برای ادامه درمان و انجام عمل جراحی به بیمارستان اعزام شد. به گزارش تارنمای کلمه، پس از آنکه پزشکی قانونی و پزشک بیمارستان بقیه الله بر لزوم عمل جراحی و اعزام آقای عرب سرخی به بیمارستان تاکید کرده بودند اما مقامات مسئول بدون ارائه هیچ دلیلی از اعزام وی به بیمارستان خودداری می‌کردند.

فیض الله عرب سرخی، عضو ارشد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی ایران و معاون وزیر بازرگانی دولت سیدمحمد خاتمی نزدیک به دوسال است که از مرخصی محروم بوده است. وی سال گذشته به مدت چهار ماه، تحت الحفظ و به همراه سه مأمور زندان در بیمارستان تحت درمان قرار داشت اما به ناگهان در پی دستور مسئولان قوۀ قضائیه درمانش ناتمام ماند و به زندان بازگردانده شد.
‎چندی پیش مریم شربتدار قدس با اشاره به شرایط نگران کننده جسمی همسرش گفته بود: “هر بار که به ملاقات می‌رویم شاهد درد کشیدن او هستیم. دیروز که حال بد او را دیدم آنقدر ناراحت شدم که دیگر خواستم مطرحش کنم. از قبل از سال ۹۲ برای انتقال او به بیمارستان داریم پیگیری می‌کنیم و مسولان هم قول انتقالش را می‌دهند اما او را نمی‌فرستند. حتی دادستانی چندین بار نامه انتقال او را به بیمارستان برای زندان فرستاد اما او را منتقل نکردند بعد که دوباره پیگیری کردیم تلویحا به ما گفتند مقامات سپاه نمی‌گذارند. ما را بین سپاه و دادستانی و مسولان زندان اوین پاس می‌دهند.”
‎وی در خصوص بیماری همسرش تصریح کرده بود: “پزشکان تشخیص داده بودند که هم دیسک کمر و هم کتف آقای عرب سرخی باید درمان شود، اما برای اینکه هیچ تضمینی نبود که در صورت عمل، اجازه ماندن او در بیمارستان داده شود، سعی کردند با تزریق‌های نخاعی، فیزیوتراپی و درمان‌های دیگر، به شکلی مشکل را تا حدی برطرف کنند.”
‎مریم قدس همچنین گفته بود: “کتفش به حدی درد می‌کند که حرکت دست را از او گرفته است.”
‎فیض الله عرب سرخی تیرماه سال ۸۸ توسط اطلاعات سپاه بازداشت و به اتهام تبلیغ علیه نظام و اجتماع و تبانی در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب به ۵ سال حبس محکوم شد.
‎عرب سرخی همچنین از یکی از ۷ امضا کنندهٔ نامهٔ شکایت از سپاه و وزارت اطلاعات و پرونده سردار مشفق است که در جریان این شکایت دوباره احضار و بازجویی شد. او یکی از ۱۲ زندانی معترض و اعتصاب کننده پس از شهادت هدی صابر در بند ۳۵۰ اوین است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال