‎برگزاری جلسه دادگاه ۵ زندانی اهل‌سنت

پنجشنبه  ۲۳ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۱۴-IranSOS- جلسه رسیدگی به اتهامات ۵ فعال اهل سنت بنام‌های قاسم ابسته، انور خضری، خسرو بشارت، کامران شیخه و ماموستا فرهاد سلیمی بعد از حدود ۵ سال بلاتکلیفی برگزار شد. به گزارش هرانا، دوشنبه ۲۰ مرداد ماه قاسم ابسته، انور خضری، خسرو بشارت، کامران شیخه، و ماموستا فرهاد سلیمی که از حدود ۵ سال پیش بازداشت و به‌صورت بلاتکلیف در زندان بسر می‌بردند به شعبه ۲۸ دادگاه انقلاب به ریاست قاضی محمد مقیسه‌ای احضار شدند.

در این روز، جلسه رسیدگی به اتهامات قاسم آبسته، انور خضری و خسرو بشارت با حضور وکلای تسخیری برگزار شد و اتهاماتی همچون «محاربه و مفسد فی الارض و باغی» به ایشان تفهیم شد.
‎همچنین رسیدگی به اتهامات کامران شیخه و ماموستا فرهاد سلیمی به‌دلیل عدم حضور وکیل به جلسهٔ دیگری موکول شد.
‎یک منبع مطلع که نخواست نامش فاش شود در این خصوص به گزارشگر هرانا گفت: «طی این جلسه دادگاه وکلای تسخیری با نامهای جعلی حضور یافتند که خواسته‌های اطلاعات را به متهمین تلقین می‌کردند و به جای نماینده دادستان نمایندهٔ وزارت اطلاعات برای تهدید و فشار حضور پیدا کرده بود.»
‎وی در ادامه بیان داشت: «قاضی محمد مقیسه‌ای متهمین را به صدور احکام سنگین تهدید کرده است.»
‎این منبع در پایان گفت: «علت بازداشت ماموستا فرهاد سلیمی و دوستانش به ۵ سال پیش بر می‌گردد که سربازی در مهاباد کشته شد. قاتلین سرباز کشته شده بعد‌ها بازداشت شدند، اما مسئولین حاضر به‌‌‌‌ رها کردن ایشان نشدند.»
‎این پنج زندانی هم اکنون در سالن ۱۰ بند ۴ زندان رجایی شهر کرج نگهداری می‌شوند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال