‎اعتصاب کارگران معدن «سنگ آهک بافق» در اعتراض به بازداشت همکارانشان

چهارشنبه ۲۹ مرداد ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۲۰-IranSOS- کارگران معدن «سنگ آهن بافق» در استان یزد از سه شنبه ۲۹ مرداد ماه جاری، در اعتراض به بازداشت ۲ تن از همکارانشان و تلاش ناکام برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر دست از کار کشیده‌اند. یکی از کارگران که نخواست نامش فاش شود، با اعلام این خبر به ایلنا، افزود: حدود ۵ هزار کارگر معدن سنگ آهن بافق در اعتراض به بازداشت «امیرحسین کارگران» و «علی صبری» از کارگران این معدن دست از کار کشیده و تولید را متوقف کرده‌اند. وی در ادامه از تلاش ناکام پلیس برای بازداشت ۱۶ کارگر دیگر این معدن از جمله «حسین تشکری»، رئیس شورای شهر بافق خبر داد اما از اتهام آنان ابراز بی‌اطلاعی کرد. وی تاکید کرد این ۱۶ کارگر در حال حاضر میان همکارانشان در معدن حضور دارند.

وی با اشاره به حضور جانشین فرمانده نیروی انتظامی یزد در معدن از مذاکره او با آقای تشکری، کارگر معدن سنگ آهن و رئیس شورای شهر بافق خبر داد. به گفته او، در این مذاکره پایان اعتراض صنفی کارگران، به لغو حکم بازداشت هر ۱۸ کارگر منوط شده و جانشین فرمانده نیروی انتظامی یزد تلویحا با این خواسته موافقت کرده است.
‎این کارگر در پایان با اشاره به سفر وزیر کار به بافق در هفته گذشته و بازدید او از معدن سنگ آهن این شهرستان، گفت: از حضور آقای ربیعی در معدن نتیجه‌ای حاصل نشده و سرنوشت مطالبه کارگران مبنی بر توقف خصوصی سازی معدن همچنان در ابهام قرار دارد.
‎به گفته این نماینده کارگری، اقدام پلیس برای بازداشت کارگران معدن سنگ آهن بافق در پی شکایت کارفرما از آنان صورت گرفته است.
‎گفتنی است کارفرما در پی اعتراض صنفی پیشین کارگران که ۳۹ روز طول کشید (۲۷ اردیبهشت تا ۴ تیر) از این ۱۸ نفر شکایت کرده است. اعتراض صنفی یاد شده در واکنش به عرضه ۲۸/۵ درصد از سهام معدن در فرابورس که به قصد خصوصی سازی انجام گرفته بود، برگزار شد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال