‎کارگران بازنشسته نساجی مازندران در مقابل استانداری تجمع کردند

۰۱ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۲۳-IranSOS- صبح امروز جمعی از کارگران بازنشسته نساجی مازندران در اعتراض به ۴ سال مطالبات معوقه در مقابل استانداری مازندران تجمع کردند. به گزارش ایلنا، این کارگران که تعداد آن‌ها بیش از ۱۵۰ نفر برآود می‌شود در جریان این تجمع خواستار دیدار با استاندار شدند اما تا کنون موفق به این دیدار نشده‌اند.

در همین رابطه «محمد نوبخت» نماینده کارگران بازنشسته نساجی مازندران گفت: پس از سه سال از بازنشسته شدن حدود ۴۰۰ کارگر کارخانه نساجی مازندران، هنوز با وجود دریافت نکردن سنوات زمان بازنشستگی خود حدود ۳۱ ماه حقوق دوران اشتغال خود را دریافت نکرده‌اند.

نماینده بازنشستگان با بیان اینکه این معوقات مربوط می‌شود به سالهای ۸۸ تا۹۱، در ادامه افزود: علاوه بر کارگران بازنشسته این کارخانه حدود ۴۰۰ نفر از کارگران شاغل این مجموعه نیز همانند بازنشستگان ۳۱ ماه حقوق معوقه طلب دارند.
‎به گفته وی، از شهریور ماه سال گذشته سهامدار ترکیه‌ای، این کارخانه‌ را به یک سرمایه‌گذار ایرانی واگذار کرد و از اسفند ماه‌‌ همان سال فعالیت خود را با ۴۵۰ کارگر از سر گرفته و هم اکنون کارخانه مشغول تولید است.

عضو سابق شورای اسلامی کار کارخانه نساجی مازندران در عین حال در خصوص مسئله پرداخت مطالبات حدود ۴۰۰ کارگر بازنشسته این واحد نساجی گفت: این مطالبات که بابت حق سنوات پایان کار و حقوق معوقه ایام اشتغال این کارگران است هنوز به طور کامل پرداخت نشده است.

وی در تشریح میزان مطالبات کارگران بازنشسته نساجی مازندران گفت: این طلب بسته به زمان بازنشستگی و حقوق پرداخت نشده هر کارگر متفاوت است اما بطورکل ۴۰۰ کارگر بازنشسته این کارخانه در مجموع حدود هشت و نیم میلیارد تومان از کارخانه طلب دارند.

این کارگر در خصوص معوقات حقوق کارگران شاغل کارخانه نساجی مازندران نیز گفت: با وجود آنکه کارگران شاغل هم اکنون حقوق خود را هر ماه دریافت می‌کنند اما معوقات این تعداد کارگر حدود سه و نیم میلیارد تومان می‌شود.
‎در همین رابطه «نصرالله دریابیگی» دبیر خانه کارگر مازندران در گفتگو با ایلنا مشکلات بوجود آمده برای نساجی مازندران و کارگرانش را ناشی اجرای ناصحیح قانون خصوصی سازی دانست.

او در خاتمه با بیان اینکه مشکل کنونی کارگران بازنشسته نساجی مازندران به یک وزارتخانه خاص محدود نمی‌شود گفت: کارگران کارخان نساجی مازندران اولین قربانیان اجرای قانون خصوصی سازی هستند که بعد از گذشت چندین سال هنوز نتوانسته‌اند مطالبات خود را دریافت کنند.


پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال