‎توقف اخراج یک پناه جوی ایرانی در آخرین دقایق با پادرمیانی مستقیم وزیر کشور آلمان

۵ تیر ۱۳۹۲ – حنیف حیدرنژاد – سایت انتگراسیون، ۲۶٫۰۶٫۲۰۱۳: اخراج یک ایرانی پناه جوی ایرانی از آلمان به مقصد مجارستان درآخرین دقایق متوقف شد. بیم آن می رفت که وی از مجارستان به ایران اخراج شود. احسان ابری به دلیل ورود غیرقانونی و نداشتن اوراق اقامتی در آلمان، به زندان اخراج در شهر “ردنسبورگ” در ایالت شلسویگ هولشتاین در شمال آلمان منتقل می شود. وی شش هفته را در یک سلول ۹ متر مربعی به سر می کند.

با این وجود وی می گوید “تحمل این وضع خیلی بهتر از آن است که به ایران اخراج شوم”. در آنجا کمونیست ها تحت تعقیب هستند.
“احسان ابری” دانشجوی ۲۵ ساله رشته حقوق است که از طریق وبلاگش در ایران فعالیت می کرده است و  به دلیل ترس از دستگیری و اعدام کشور را ترک و به مجارستان می رود. او در تاریخ سوم ماه مای در مجارستان درخواست پناهندگی می دهد. درخواست او پس از مدت کوتاهی به عنوان کاملا بی پایه و اساس رد می شود. احسان ابری پس از آن تلاش می کند تا به دانمارک برود، ولی در مسیر عبورش به دانمارک توسط پلیس مرزی آلمان دستگیر می شود.
‎احسان اضافه می کند: “ما رژیم اسلامی در کشورمان نمی خواهیم، چرا که این رژیم، یک رژیم تروریستی است و در تلاشیم تا این وضع را عوض کنیم. به همین خاطر اگر به ایران اخراج شوم، تلاش خواهند کرد تا مرا اعدام کنند.”
‎خانم “زولوای دویچمن” از فعالین شورای پناهجویان ایالت شلسویگ هولشتاین است. او به زندان اخراج سرکشی می کند. وقتی او از وضعیت احسان ابری با خبر شد نامه ای برای “کمیسیون رسیدگی به شکوایه ها ” ارسال می کند. پس از آن بود که “آندریاس برآیتنر” وزیر  کشور ایالت شلسویگ هولشتاین نیز دخالت می کند. او با ارسال ایمیل و سپس اس ام اس از همکار خود، هانس–پتر فریدریش وزیر کشور آلمان درخواست کرد  تا شخصا مانع از اخراج احسان ابری پناه جوی ایرانی شده و به دلایل انسانی با ماندن او در آلمان موافقت گردد. وزیر کشور آلمان نیز با این درخواست بطور موقت موافقت کرده و دستور توقف بازگردان احسان ابری به مجارستان را در آخرین دقایق صادر می کند. پرونده احسان اکنون در دست بررسی است.
‎پس از آن بود که روز دوشنبه ۲۴ .۰۶ .۲۰۱۳ احسان ابری از زندان اخراج، آزاد شد و فعلا در یک کمپ پذیرش پناه جویان در شهر “نوی مونستر” زندگی می کند.
‎بر اساس ارزیابی شورای پناه جویان ایالت شلسویگ هولشتاین احسان ابری شانس خوبی دارد که در آلمان بماند و قبولی پناهندگی بگیرد. احسان ابری با چهره ای شاداب و هیجان زده در این مورد می گوید “می توانم آزادی را استشمام کنم. از اینکه می توانم در آلمان بمانم، در اینجا زندگی کنم خیلی خوشحالم. مادرم الان خیالش راحت است که من در اینجا در امنیت هستم، چون نیروهای امنیتی رژیم دائما مرا زیر نظر داشتند و تلفن ها ی ما را شنود می کردند.”
‎احسان در نظر دارد تا در آینده از طریق اینترنت و وبلاگش به مبارزه  برای تغییر شرایط در ایران ادامه دهد.
‎حنیف حیدرنژاد
۲۶٫۰۶٫۲۰۱۳
‎منبع:
Friedrich stoppt Abschiebung eines Iraners
http://www.ndr.de/regional/schleswig-holstein/abschiebung289.html
‎عکس:mobil.shz.de

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال