‎سومین شب تحصن خانواده‌های کارگران معدن سنگ آهن بافق در مقابل فرمانداری

سه شنبه ۴ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۲۶-IranSOS- خانواده‌های کارگران بازداشتی معدن سنگ آهن بافق در هشتمین روز از دور دوم اعتصاب حدود ۵ هزار کارگر این معدن همچنان مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند. به گزارش هرانا یکی از کارگران که خواست نامش فاش نشود، با اعلام این خبر به ایلنا گفت: علاوه بر خانواده‌های کارگران بازداشتی که مقابل فرمانداری تجمع کرده‌اند، مردم شهر به تناوب در جمع این خانواده‌ها حاضر می‌شوند و آنان را همراهی می‌کنند.

او در ادامه افزود: دیشب در شهر شایعه شده بود، حکم آزادی ۸ تن از کارگران بازداشتی جز «محمدحسن تشکری»، رئیس شورای شهر بافق صادر شده است، اما آنان زیر بار نرفته‌اند و گفته‌اند همه ما را باید با هم آزاد کنید.
‎به گفته این کارگر معدن بافق، «هاشم صباغیان» یکی از نمایندگان کارگران به احتمال قوی امروز (سه شنبه ۴ شهریور) برای ارائه گزارش به کارگران درباره آزادی ۹ کارگر بازداشتی و لغو کامل خصوصی سازی به معدن می‌آید.
‎گفتنی است پلیس از سه شنبه هفته گذشته (۲۸ مرداد)، «امیر حسین کارگران»، «علی صبری»، «محمدحسن تشکری»، «علی‌محمد تشکری»، «کاظم کارگران»، «رضا دهستانی»، «رضا خواجه‌زاده»، «ایرانی» و «جلیل کمالی» از کارگران معدن سنگ آهن بافق را در پی شکایت کارفرما بازداشت کرده است.
‎این بازداشت‌ها در آستانه پایان مهلت دو ماهه کارگران به کارفرما و مسئولان دولتی بافق برای لغو کامل خصوصی سازی معدن انجام گرفته است.
‎تحصن پیشین حدود ۵ هزار کارگر معدن بافق در تاریخ ۲۷ اردیبهشت امسال آغاز شد و به مدت ۳۹ روز طول کشید. این تحصن در پی موافقت هیات دولت با لغو موقت خصوصی سازی معدن در تاریخ ۴ تیر پایان یافت. مهلت دو ماهه کارگران به دولت که از پایان دور اول اعتصاب آغاز شده بود، امروز پایان می‌یابد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال