‎احکام دادگاه در آلمان برعلیه پناه جویان با انگیزه های نژادپرستانه؟

۱۹ تیر ۱۳۹۲ – حنیف حیدرنژاد – سایت انتگراسیون، ۰۹٫۰۷٫۲۰۱۳: در شهر “آیزن هوتن اشتاد- Eisenhüttenstadt” در ایالت “براندبورگ” در شرق آلمان یک مرکز پذیرش اولیه پناه جویان قرار دارد. بسیاری از پناه جویان که به این مرکز مراجعه می کنند از مناطق بحرانی و کشورهایی چون سوریه و افغانستان و چچن هستند که بطور غیرقانونی از مرز عبور و خود را به این مرکز رسانده اند.


بر اساس گزارش تلویزیون کانال یک آلمان بسیاری از پناه جویان در دادگاه اداری این شهر در محاکمات سریع ۱۵ دقیقه ای به دلیل ورود غیر قانونی به آلمان به زندان و به پرداخت جریمه محکوم شده اند. احکام صادره این پناه جویان را “توریست پناهجو” یانی معرفی می کند که به “لشکر غیرقانونی ها” تعلق دارند. در این احکام همچنین آمده که پناه جویان از طریق کارهای خلاف، از جمله با کار سیاه کسب درآمد کرده و زندگیشان را می گذرانند. [در واقع این احکام می خواهند این موضع را القاء کند که پناه جویان به دلیل در خطر بودن جان نبوده که کشورشان را ترک کرده اند، بلکه مسئله آنها کسب پول است. آنها موضوع پناهندگی را بهانه کرده تا از آن طریق در آلمان بمانند و از راه های غیرقانونی به کسب درآمد بپردازند].
‎گزارش تلویزیونی به سه قاضی در این دادگاه اشاره می کند که محاکمات برق آسا برگزار کرده و  بر علیه پناه جویان حکم صادر می کنند. کارشناسانی که این گزارش با آنها مصاحبه کرده است تاکید می کنند که قضات در این دادگاه پناه جویان را تحقیر و شأن انسانی آنها را نقض کرده و روش آنها قابل قبول نمی باشد.
‎شورای پناه جویان در ایالت براندنوبرگ بر این عقیده است که چنین احکامی با اهداف نژادپرستانه صادر شده و خواهان توضیح و روشنگری در این مورد شده است.
‎هیچ کسی از دادگاه اداری “آیزن هوتن اشتاد” حاضر به پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران در این مورد نمی باشد. حتی وزیر دادگستری ایالت برادنبورگ با این توضیح که هنوز از جزئیات بی اطلاع است، حاضر به پاسخ دادن به سوالات خبرنگاران در این مورد نیست.
‎در گزارش تلویزیونی کانال یک تلویزیون آلمان  یک کشیش که به امور پناه جویان در زندان اخراج رسیدگی می کند می گوید: “پناه جویانی که اینجا می آیند، پناه می جویند. فرار چیزی نیست که هر کسی با میل و رغبت به آن متوسل شود و هیچ جرمی هم محسوب نمی شود، ولی بخاطر آن در آلمان به زندان فرستاده می شوند. مطابق قانون، زندان اخراج باید آخرین گزینه باشد، اما در اینجا برعکس است، اولین اقدام فرستادن پناه جویان به زندان اخراج است.”
‎اکنون دادستانی این موضوع را مورد بررسی قرار داده که آیا می توان این احکام صادر شده بر علیه پناه جویان را در چهارچوب امور جزائی [با انگیزه های نژادپرستانه] تفسیر کرد؟
‎این گزارش تاکید می کند که در بیست سال گذشته در آلمان ۱۷۰ پناه جو اقدام به خودکشی کرده اند و کمتر کسی از آن خبر داشته یا به آن توجه نشان داده است.
‎حنیف حیدرنژاد
۰۹٫۰۷٫۲۰۱۳
‎منبع:
Staatsanwaltschaft prüft Urteile gegen Asylbewerber
‎گزارش کانال یک تلویزیون آلمان
Abschiebung im Schnellverfahren

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال