‎حادثه مرگبار برای ‘پناهجویان ایرانی’ در آب‌های اندونزی

چهارشنبه ۲۴ ژوئیه ۲۰۱۳ – ۰۲ مرداد ۱۳۹۲ – بی بی سی – امدادرسانان در اندونزی به تلاش‌های خود برای یافتن مسافران قایق حامل پناهجویان که در سواحل این کشور غرق شد، ادامه می‌دهند. بنابر گزارش‌ها، این پناهجویان عمدتا ایرانی، عراقی، سوری و سریلانکایی بوده و از راه جاوه اندونزی عازم استرالیا بودند.

مقام‌های اندونزی تا کنون مرگ دست کم ۴ نفر در این حادثه را تائید کرده‌اند که دو نفر از آنها کودک هستند.
‎امدادگران می‌گویند که تا به حال ۱۵۷ نفر را نجات داده‌اند.
‎این قایق در نزدیکی ساحل جایانتی دهکده سیدوان در آب‌های جنوبی جزیره جاوه دچار سانحه و غرق شد.
‎بنا بر این گزارش، دود از موتورخانه قایق بلند شده بود.
‎کوین راد، نخست وزیر استرالیا گفته است که این حادثه نشان می‌دهد که باید پناهجویان را از رساندن به استرالیا از طریق قایق بازداشت.
‎او هفته گذشته اعلام کرده بود که از این پس پناهجویانی که به طور غیر قانونی از طریق مرز آبی وارد خاک این کشور شوند، اجازه ماندن در این کشور را نخواهند داشت.
‎سختگیری استرالیا
‎بسیاری از مهاجران غیرقانونی به استرالیا در سال‌های اخیر را شهروندان ایران و افغانستان تشکیل می دهند.
‎نخست وزیر استرالیا روز جمعه (۱۹ ژوئیه) در بخشی از معرفی سیاست های دولت خود در قبال مهاجران گفت که این پناهجویان پس از ارائه درخواست پناهندگی‌شان به جای استرالیا در گینه نو نگهداری می‌شوند.
‎موج مهاجران غیرقانونی که از طریق کشورهایی همچون اندونزی به استرالیا سفر و در آن تقاضای پناهندگی می کنند، در سال های اخیر افزایش یافته است.
‎بسیاری از آنها به وسیله قایق به استرالیا سفر می کنند و در سال‌های گذشته صدها مهاجر غیرقانونی ایرانی و افغان در پی واژگون شدن قایق شان جان خود را از دست داده‌اند.
‎از جمله هفته گذشته در پی غرق شدن قایق در جزایر کریسمس واقع در جنوب شرق آسیا که حامل ۹۷ پناهجو بود، یک کودک کشته و ۸ نفر دیگر مفقود شدند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال