‎۱۱۰ کارگر «گسترش مانا ساز» ۳ ماه حقوق نگرفته‌اند

یکشنبه ۹ شهریور ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۸-۳۱-IranSOS- نماینده کارگران کارخانه «گسترش مانا ساز» در شهرستان آبیک استان قزوین از تاخیر ۳ ماهه در پرداخت حقوق ۱۱۰ نفر از کارگران این کارخانه خبر داد. «محمد علی افشار» در این باره به ایلنا گفت: کارخانه گسترش مانا ساز که یکی از شرکتهای معتبر در تولید قطعات سنگین بتنی و فلزی در داخل کشور است به دلیل کمبود نقدینگی، توان پرداخت به موقع حقوق کارگران و سایر هزینه‌های جانبی کارخانه را ندارد. او با بیان اینکه معوقات حقوقی کارگران مربوط به خرداد، تیر و مردادماه سال جاری است افزود: این کارخانه ۱۳۰ کارگر شاغل دارد که کارفرما فقط  توانسته حقوق ۲۰ کارگری که کمتر از ۹۰۰ هزار تومان دریافتی دارند را پرداخت کند.

او در مورد تعداد کارگران استخدامی کارخانه گسترش مانا ساز گفت: از مجموع کارگران این کارخانه فقط ۱۶ نفر کارگر دائمی هستند و مابقی با قرارداد موقت کار می‌کنند که قرار داد کاری‌شان هر سه ماه یکبار تمدید می‌شود.
‎به گفته وی، علاوه بر تعویق حقوق، بخش قابل توجهی از حق بیمه کارگران نیز به سازمان تأمین اجتماعی پرداخت نشده بطوری که ۱۶ کارگر با سابقه مشمول قانون بازنشستگی با مشاغل سخت و زیان‌آور هنوز نتوانسته‌اند بازنشسته شوند.
‎او در ادامه در خصوص سایر مشکلات کارگران کارخانه گسترش مانا ساز گفت: برخورد‌های غیر اخلاقی با کارگران این مجموعه از سوی برخی مدیران داخلی، نگرانی‌های جدی را برای کارگران بوجود آورده است.
‎نماینده کارگران با ذکر مثالی گفت: اخیرا مدیران داخلی کارخانه بویژه در بخش حراست با تحت فشار قرار دادن دو نفر از کارگران به نامهای «اسرافیلی و میرزائی» به بهانه‌های مختلف می‌خواهند مانع ادامه فعالیت این دو در کارخانه شوند و این کارگران هم اکنون بیرون از کارخانه در زیر آفتاب سوزان بدون هیچ سایبانی نگهبانی می‌دهند و در صورت عدم رضایت به انجام این کار طبق قانون و بنا به خواست کارفرما اخراج می‌شوند.
‎او در ادامه گفت: این کارگران که به ترتیب ۴ و ۲۰ سال در کارخانه گسترش سابقه کار دارند علاوه بر آنکه از لحاظ مالی تامین نمی‌شوند در بیرون کارخانه و زیر آفتاب سوزان تابستان امنیت جانی نیز ندارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال