‎اعتراض صنفی کارگران کاشی گیلانا به سیزدهمین روز متوالی وارد شد

‎دوشنبه ۷ مهرماه ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۰۹-۲۹-IranSOS- نزدیک به ۱۶۰ کارگر معترض کاشی گیلانا در منجیل صبح امروز (دوشنبه ۷ مهر) برای سیزدهمین روز متوالی دست از کار کشیده و در محوطه کارخانه تجمع کرده‌اند. یکی از کارگران حاضر در تجمع امروز با بیان اینکه کارگران سه شیفت خطوط تولید این کارخانه طی سیزده روز گذشته در اعتراض به تعویق حقوق و نداشتن امنیت شغلی دست از کار کشیده‌اند، به ایلنا گفت: قرار است جمعی از کارگران فردا که روز «ملاقات مردمی» با فرماندار شهرستان رودبار است، به دیدار این مقام دولتی بروند.

به گفته این کارگر، مجموع مطالبات کارگران کاشی گیلانا از سال ۸۸ تا سال ۹۳ بیش از ۱۶ ماه است و کارگران از کارفرمای جدید انتظار دارند حداقل مطالبات سال جاری آنان را پرداخت کند.
‎او با بیان اینکه کارفرما از روز سه شنبه (۲۶ شهریور) که اعتراضات کارگران کاشی گیلانا تشدید شد، در کارخانه حضور فیزیکی ندارد، گفت: کارفرمای جدید حاضر نیست به تعهدات کارفرمای قبلی در برابر کارگران عمل کند. این در حالی است که برابر ماده ۱۲ قانون کار، هرگونه تغییری در مالکیت و یا مدیریت کارگاه تاثیری بر قرارداد‌های منعقد شده با کارگران ندارد و کافرمای جدید در برابر تعهداتی که بطور قانونی به کارگران داده شده است، مسئول شناخته می‌شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال