‎ضرب و شتم شهرام پورمنصوری توسط زندان بان

پنجشنبه ۰۷ شهریور ۱۳۹۲ – هرانا – شهرام پورمنصوری، زندانی امنیتی زندان رجایی شهر کرج توسط زندانبان مورد ضرب و شتم قرار گرفت. بنا به اطلاع گزارشگران هرانا، ارگان خبری مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، شهرام پورمنصوری زندانی امنیتی بند ۴ زندان رجایی شهر کرج توسط یکی از زندان بان‌ها مورد ضرب و شتم قرار گرفت.

این زندانی سیاسی طی تماسی با گزارشگر هرانا گفت: “یکی از زندان بان‌ها بنام (مجید شیرخوانی) زمانی که من به نگهبانی مراجعه کرده بودم ضمن توهین و فحاشی من را مورد ضرب و شتم قرار داد. تا جایی که لباسی که به تن داشتم پاره شد. متاسفانه مسئول شیف زندان بان‌ها (آقای خزایی) نیز به جای رسیدگی به شکایت من یا زندانبان خاطی هم صدا شده و گزارشی دال بر توهین من به مسئولین تهیه نمودند که سراسر دروغ است.”
‎وی در ادامه گفت: “از زمانی که من برای رسیدن به خواسته‌های خود برای ۱۵ روز دست به اعتصاب غذا زدم برخورد مسئولین با من بسیار بد و زننده شده و در هر فرصتی می‌خواهند در جلوی سایر زندانیان به من توهین نموده و تحقیرم نمایند.”
‎وی در مورد وضعیت فعلی خود در زندان رجایی شهر کرج گفت: “من و برادرم فرهنگ حدود یک سال است که در یک فرعی در بسته نگهداری می‌شویم که فاقد هرنوع امکاناتی است. ما فقط اجازه استفاده روزی ۲ ساعت هواخوری را داریم و از سایر امکانات مانند چراغ‌خانه، کتابخانه و مراکز آموزشی محروم هستیم. وضعیت بهداشتی در فرعی ما بسیار نا‌مناسب است و هرگاه از مسئولین می‌خواهیم سر و سامانی به وضعیت ما بدهند با برخورد بد و تحقیر آمیز ایشان روبرو می‌شویم.”
‎وی در ادامه تصریح کرد: “خدابخش، (دادستانی) از ۱۵ روز پیش به من ۱۲ ساعت مرخصی تحت الحفظ داده تا بتوانم به ملاقات پدر و مادر پیرم که بشدت نیز مریض هستند بروم. این اولین مرخصی من بعد از ۱۳ سال زندان است، با این حال مسئولین به دلایل واهی مانند نداشتن مامور اعزام از اعزام من به مرخصی برای دیدار با پدر و مادرم شانه خالی می‌کنند.”
‎شهرام پورمنصوری که حدود ۱۳ سال است در زندان بسر می‌برد، متهم به هواپیماربایی در مسیر اهواز به بندرعباس است.
‎این هواپیماربایی که بعد‌ها به موضوع فیلم مشهوری از کارگردان صاحب نام ایرانی (ابراهیم حاتمی‌کیا)، تبدیل شد؛ بنا به اعتراف بازداشت‌شدگان، به دلیل فقر مالی و شرایط نامناسب زندگی صورت گرفته بود.
‎دادگاه، شهرام پورمنصوری برادر وی فرهنگ پورمنصوری را به همراه داماد خانواده خالد حردانی به اعدام محکوم کرد که این حکم با یک درجه تخفیف به حبس ابد تبدیل شد.
‎رسول حردانی، برادر خالد حردانی و دیگر متهم پرونده در‌‌‌ همان دادگاه به حبس ابد محکوم شد.
‎گفتنی است، شهرام پورمنصوری، فرهنگ پورمنصوری و رسول حردانی هر سه هنگام بازداشت زیر ۱۸ سال سن داشتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال