‎تحقیر ۱۰۰۰ کارگر معترض «لوله صفا» مقابل درهای کارخانه

‎چهارشنبه ۷ آبان ۱۳۹۳ ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۲۹-IranSOS- یکهزار کارگر نورد و لوله صفا در ساوه ۹ روز پس از آغاز اعتراض  صنفی به پرداخت نشدن سه ماه حقوق (از ابتدای تیر امسال) و  ۱۸ ماه بیمه؛ اجازه ورود به این واحد تولیدی را ندارند. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارفرما در پی تشدید اعتراضات صنفی کارگران اعتصابی در تاریخ ۲۹ مهر از ورود آنان به این واحد تولیدی ممانعت می‌کند اگرچه ۱۰۰ کارگر بخش‌های اداری صبح روز یکشنبه (۴ مهر) به کار بازگشته‌اند.

بر اساس این گزارش، هنوز از لغو ممنوعیت ورود یکهزار کارگر دیگر نورد و لوله صفا خبری در دست نیست.
‎یکی از کارگران در همین رابطه به ایلنا گفت: کارگران اقدام غیرقانونی کارفرما را به اداره کار، فرمانداری، نهادهای نظارتی و… گزارش داده‌اند اما این نهادها تاکنون هیچ اقدامی برای لغو ممنوعیت ورود کارگران به کارخانه انجام نداده‌اند.
‎او تاکید کرد: کارفرما می‌گوید کار کنید تا فروش داشته باشم و معوقات‌تان را بدهم اما کارگران دیگر به او اعتماد ندارند چرا که پنج سال است وضعیت به همین ترتیب است.
‎او در تشریح دلیل شکایت نکردن کارگران از کارفرما در اداره کار گفت: ما از امکان اقدام دسته جمعی و متحد علیه کارفرما محرومیم چون که نهاد صنفی نداریم. کارگران حتی برای شکایت در اداره کار نمی‌توانند به هماهنگی‌های اولیه برسند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال