‎ادامه انتظار ۱۰۰۰ کارگر «لوله صفا» پشت درهای کارخانه/ کارگران جایگزین آمدند

پنج شنبه ۸ آبان ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۰-۳۰-IranSOS- کارگران لوله و نورد صفا در ساوه دوازده روز پس از آغاز اعتراض صنفی‌شان می‌گویند کارفرما نه تنها بیش از یک هفته است که به آن‌ها اجازه ورود به کارخانه را نمی‌دهد بلکه شماری کارگر افغان استخدام کرده است تا لوله‌های تولید شده را برای مشتریان بار بزنند. به گزارش خبرنگار ایلنا، کارفرما مشغول فروش لوله‌هایی است که در زمان کار کارگران تولید شده‌اند آنهم در شرایطی که با اعتصاب بیش از هزار کارگر لوله و نورد صفا از یکشنبه هفته گذشته (۲۷ مهر) تولید در این کارخانه متوقف است. از طرفی در پی تشدید اعتراض صنفی کارگران، ورود آنان به این واحد تولیدی از سه شنبه هفته گذشته (۲۹ مهر) ممنوع است.

«سهراب قنبری»، کار‌شناس حقوق کار و وکیل دادگستری در همین رابطه به ایلنا می‌گوید رئیس اداره کار ساوه در مواجهه با چنین شرایطی نباید منتظر شکایت کارگران بماند و موظف است شورای تامین ساوه را مطلع کند تا این شورا به صورت اضطراری تشکیل جلسه دهد و موضوع را حل کند.
‎او در عین حال تاکید می‌کند کارفرما علاوه بر تحت فشار قرار دادن هزار کارگر از لحاظ معیشتی با بر هم زدن نظم عمومی و دامن زدن به جو التهاب در منطقه زمینه را برای اغتشاش فراهم کرده و اغتشاش هم جرمی کیفری است بنابراین در این قضیه دستگاه قضا می‌تواند وارد عمل شود و با کارفرمای متخلف برخورد کند.
‎این در حالی است که یکی از کارگران دیروز به ایلنا گفته بود: کارگران اقدام غیرقانونی کارفرما را به اداره کار، فرمانداری، نهادهای نظارتی و… گزارش داده‌اند اما این نهاد‌ها تاکنون هیچ اقدامی برای لغو ممنوعیت ورود کارگران به کارخانه انجام نداده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال