‎اعدام دو نفر در زندان مرکزی قزوین

چهارشنبه ۵ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۲۷-IranSOS- سحرگاه امروز با حضور مقامات قضایی، جوانی که متهم بود در یک درگیری جوان دیگری را به قتل رسانده و یک متهم به قاچاق مواد مخدر در ندامتگاه مرکزی قزوین به دار آویخته شدند. به گزارش هرانا به نقل از ایرنا؛ متهم به قتل ۲۳ ساله طی یک درگیری در بوستان معلم قزوین، جوان ۲۲ ساله‌ای را با ضربات چاقو مجروح و پس از انتقال به بیمارستان وی فوت می‌نماید.

طبق این گزارش پس از وقوع قتل، مجرم دستگیر و با تکمیل تحقیقات در شعبه دوم بازپرسی و با صدور قرار مجرمیت و تنظیم کیفرخواست، پرونده به شعبه دوم دادگاه کیفری استان قزوین ارسال و دادگاه مذکور دفاعیات متهم و وکیل وی مبنی بر دفاع مشروع را مردود شناخته و رای به قصاص نفس نامبرده صادر می‌نماید.
‎به دنبال اعتراض متهم و وکیل وی، پرونده به دیوان عالی کشور ارسال و پس از بررسی و رسیدگی، رای صادره از سوی دادگاه کیفری استان قزوین تایید و ابرام شد که با تقاضای قصاص قاتل از سوی اولیای دم مقتول، پس از استیذان از رییس قوه قضاییه و موافقت وی، حکم صادره به مرحله اجرا در آمد.
‎همچنین زندانی دیگر که اعدام شد متهم به حمل ۹ کیلو و ۳۰۰ گرم هرویین بود که پس از دستگیری، در شعبه هفتم بازپرسی دادسرای عمومی و انقلاب قزوین، با صدور قرار مجرمیت، پرونده به شعبه سوم دادگاه انقلاب اسلامی قزوین ارسال و دادگاه پس از رسیدگی متهم را به اعدام و مصادره اموال ناشی از جرم محکوم می‌نماید.
‎رای صادره در خصوص متهم مورد اعتراض قرار گرفته و پس از بررسی با رد اعتراض، مورد تایید دادستان کل کشور قرار می‌گیرد.
‎همچنین تقاضای عفو محکوم علیه نیز در کمیسیون عفو استانی و مرکز طی دو نوبت مطرح و مورد مخالفت واقع می‌شود و در ‌‌نهایت اجرای حکم وی از سوی رییس قوه قضاییه بلامانع اعلام می‌گردد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال