‎ادامه اعتصاب غذا در زندان ارومیه و حضور گارد و تهدید زندانیان

یکشنبه ۹ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۱-۳۰-IranSOS- اعتصاب غذای ۲۹ زندانی سیاسی در زندان مرکزی ارومیه برای ۹مین روز خود ادامه یافت و یکی از اعتصاب کنندگان به زندان مهاباد تبعید شد. به گزارش هرانا، طی روز شنبه ۸ آذر ماه که روز ملاقات زندانیان سیاسی در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه نیز بود مسئولان زندان «منصور آروند» زندانی محکوم به مرگ که به همراه ۲۸ زندانی دیگر دست به اعتصاب غذا زده بود را بصورت ناگهانی به زندان مهاباد تبعید کردند.

یکی از زندانیان این زندان به گزارشگر هرانا گفت: «ماموران منصور آروند که برای رفتن به ملاقات حضوری از بند خارج شده بود را گرفتند و دستبند و پابند زده، گونی بسرش کشیدند و به زندان مهاباد انتقال دادند.»
‎این منبع همچنین گفت: «زندانیان سیاسی که به ملاقات حضوری می‌رفتند هنگام رفتن به ملاقات توسط ماموران حفاظت کاملا برهنه شده و به شدت مورد بازرسی قرار می‌گرفتند.»
‎وی همچنین ادامه داد: «پس از پایان ملاقات‌ها حدود ساعت ۱۲ گارد ویژه زندان وارد هواخوری بند سیاسی شد، تلفن‌ها را قطع کردند، درهای بند را بستند، در حیاط و هم در ورودی سالن مرکزی زا، گارد جلو پنجره‌ها و کنار دیوار‌ها مستقر شد و اعلام کردند محمد عبدالهی باید به بند قتلی‌ها منتقل شود. ما نیز با این موضوع مخالفت کردیم و اجازه انتقال را ندادیم. در ‌‌‌نهایت مدیر داخلی آمد و گفتگو کردیم و نگذاشتیم محمد عبدالهی را منتقل کنند. ساعت ۹ شب گارد محل را تکر کرد و فعلا شرایط آرام است.»
‎گفتنی است، ۲۹ تن از زندانیان سیاسی در بند ۱۲ زندان مرکزی ارومیه از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه در اعتراض به عدم تفکیک جرایم و برخی دیگر از مشکلات صنفی خود دست به اعتصاب غذا زده‌اند. اسامی ایشان عبارت است از: علی افشاری، جعفر افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، منصور آروند، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبداللهی، خزر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عرفات اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تمویی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان، یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری، مصطفی داوودی

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال