‎اسیدپاش مشهدی پس از ۱۴ روز بازداشت شد

چهارشنبه ۱۲ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۰۳-IranSOS- مردی که ۳ نفر را با پاشیدن اسید در مشهد مصدوم کرده بود، پس از ۱۴ روز دستگیر شد و به جرم خود اعتراف کرد. به گزارش هرانا به نقل از روزنامه ایران؛ دادستان عمومی و انقلاب درباره ماجرای دستگیری مرد اسیدپاش در مشهد گفت: ساعت ۷ بعدازظهر بیست و پنجم آبان گذشته، زن جوانی به همراه یکی از دوستانش درخیابان کشاورز مشهد حرکت می‌کردند که موتورسواری به آنان نزدیک شد و نام زن جوان را صدا زد. وقتی این زن و دوستش به سمت صدا برگشتند ناگهان موتورسوار پارچ حاوی اسید را به طرف آن‌ها پاشید و از محل متواری شد.

قاضی «غلامعلی صادقی» افزود: دو زن مذکور از شدت سوزش ناشی از عوارض اسید، وحشت زده فریاد می‌زدند و در خیابان فرارمی کردند که در این لحظه دختر ۱۱ساله‌ای نیز که از خرید نان بازمی گشت به زمین افتاد و دستانش به دلیل برخورد با اسیدهای ریخته شده درکف خیابان صدمه دید. مقام ارشد قضایی مشهد تصریح کرد: ۳ مصدوم این حادثه برای مداوا به بیمارستان امام رضا (ع) مشهد منتقل شدند و تحت درمان قرارگرفتند و بلافاصله نیز بررسی‌ها برای شناسایی عامل اسیدپاشی در دستور کار قرارگرفت. قاضی صادقی گفت: با توجه به حساسیت و اهمیت ماجرا، این پرونده به شعبه ۸۰۵ دادسرای مشهد ارجاع شد و رسیدگی‌های قضایی توسط بازپرس «موحدی راد» ادامه یافت.
‎وی تصریح کرد: در‌‌ همان ساعات اولیه ارتکاب جرم، مقام قضایی با حضور در مرکز درمانی، به تحقیق از مصدومان پرداخت و مشخص شد که همسر ۳۵ ساله یکی از مصدومان دست به چنین عمل خطرناکی زده است؛ بنابراین بازپرس پرونده با صدور دستورات ویژه‌ای از کارآگاهان اداره عملیات ویژه پلیس آگاهی خراسان رضوی خواست تا با استفاده از توان اطلاعاتی و عملیاتی، نسبت به دستگیری متهم فراری اقدام کنند.
‎دادستان مشهد با اشاره به اینکه متهم به مکان نامعلومی گریخته بود اضافه کرد: گروه ویژه‌ای از کارآگاهان به فرماندهی رئیس اداره عملیات ویژه و با نظارت مستقیم رئیس پلیس آگاهی خراسان رضوی به رصدهای اطلاعاتی و ردزنی متهم با شگردهای پلیسی پرداختند، اما او هر بار مخفی‌گاه خود را تغییر می‌داد تا اینکه کارآگاهان به سرنخ‌هایی دست یافتند که نشان می‌داد متهم فراری قرار است برای دیدار با همسر اولش به محل قرار در بولوار شهید فرامرز عباسی برود بنابراین آن‌ها با هماهنگی مقام قضایی، محل مذکور را به محاصره درآوردند و پس از ۱۴روز فعالیت شبانه روزی، مرد اسیدپاش را به دام انداختند. قاضی «غلامعلی صادقی» درباره اعترافات و انگیزه متهم به اسیدپاشی نیز گفت: این مرد ۳۵ ساله در بازجویی‌ها عنوان کرده است که «از حدود ۴ماه قبل باهمسرم اختلاف داشتم و به خاطر اینکه او را با تبر مجروح کرده بودم از من شکایت کرده بود و حکم جلب مرا از دستگاه قضایی گرفته بود به همین خاطر من می‌خواستم او را بترسانم تا از شکایت خودش صرف نظر کند.»
‎مقام ارشد قضایی مشهد در پایان خاطرنشان کرد: با توجه به اینکه ارتکاب چنین جرایم خطرناکی مجازات‌های سنگینی در پی دارد این مرد نیز با صدور قرار بازداشت موقت روانه زندان شده است تا بررسی‌های بیشتری در این باره انجام شود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال