‎بازنشستگان «نساجی مازندارن» بار دیگر تجمع کردند

پنج شنبه ۱۳ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۰۴-IranSOS- بیش از ۱۵۰ کارگر بازنشسته نساجی مازندران صبح امروز (پنج شنبه ۱۳ آذر) برای چندمین بار در سال جاری مقابل فرمانداری قائمشهر تجمع کردند.

به گزارش خبرنگار ایلنا در مازندران، تجمع امروز کارگران بازنشسته نساجی مازندران در واکنش به طولانی شدن زمان وصول مطالبات معوقه‌شان است. گفته می‌شود حدود ۳۵۰ کارگر شاغل و ۵۵۰ بازنشسته این واحد تولیدی حدود ۱۵ میلیارد تومان مطالبات معوقه دارند که سهم بازنشسته‌ها از این میزان حدود ۱۱ میلیارد تومان است.

بر اساس این گزارش، اعتراض صنفی کارگران بازنشسته نساجی مازندران در مقابل ساختمان فرمانداری حوالی ساعت ۱۱ به دلیل غیبت فرماندار به خیابانهای شهر کشیده شد. این کارگران پس طی کردن چند خیابان، مقابل ساختمان دفا‌تر دو نماینده شهر قائم شهر در مجلس (آقایان حسینی و علیپور) در خیابان تهران قائمشهر اجتماع کردند.

یکی از کارگران بازنشسته حاضر در تجمع امروز در تشریح جزئیات مشکلات کارگران شاغل و بازنشسته نساجی مازندران به ایلنا گفت: بانک ملی به عنوان سهامدار اصلی نساجی مازندران می‌خواهد با فروش قطعه‌ای زمین به ارزش ۸۳ میلیارد تومان مطالبات کارگران را پرداخت کند اما سازمان تامین اجتماعی به دلیل بدهی قبلی نساجی مازندران این زمین را توقیف کرده است. قرار بود مسئولان زمینه تسهیل فروش این زمین را فراهم کنند تا بانک ملی بتواند مطالبات کارگران و سازمان تامین اجتماعی را پرداخت کند.
‎او گفت: همچنین جلساتی در سازمان تامین اجتماعی در تهران با حضور مسئولان استانی و نماینده بانک ملی پیرامون لغو مصادره زمین برگزار شده است. اما هم اکنون مسئولان نسبت به موضوع پی گیری مطالبات کارگران شاغل و بازنشسته نساجی مازندران بی‌تفاوت بوده و هیچ حرکتی در جهت رفع مشکلات آنان انجام نمی‌دهند.
‎به گفته این کارگر، تا این لحظه هربار که این کارگران برای وصول مطالبات خود اجتماع کرده‌اند از سوی مسئولان و کارفرما به آن‌ها وعده‌هایی داده شده است که تمامی آن‌ها در عمل برآورده نشده‌اند.
‎یک معترض دیگر به ایلنا گفت: ما کارگران نساجی مازندران سالهاست که پی گیر مشکلات صنفی خود از مسئولان استانی و کشوری هستیم اما انگار گوشی نیست که صدای اعتراض کارگران این واحد را بشنود.
‎این کارگر بازنشسته با بیان اینکه کارگران خواستار سرعت بخشیدن به رفع مشکلات و پرداخت مطالبات معوقه‌شان هستند افزود: تا به امروز مسئولان استانی فقط شعار داده‌اند و هیچ باری از دوش کارگران نساجی مازندران  و سایر  واحد ها کم نکرده‌اند.
‎وی در خاتمه تصریح کرد: از کل مطالبات معوقه کارگران نساجی مازندران، ۱۱ میلیارد تومان بابت حق سنوات حدود ۵۵۰ کارگر بازنشسته در فاصله سال ۸۸ تا پایان سال ۹۲ انباشته شده است و ۴ میلیارد تومان بابت مطالبات معوقه سالهای ۸۸ تا ۹۱ نزدیک به ۳۵۰ کارگر شاغل به وجود آمده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال