‎نجات یک محکوم به اعدام در سردشت از چوبه دار

یکشنبه ۱۶ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۰۷-IranSOS- با تلاش اعضای شوراهای حل اختلاف سردشت، فردی که محکوم به قصاص نفس بود پس از تحمل ۱۳ سال حبس و یک بار اجرای نافرجام حکم قصاص و اخذ رضایت بی قید و شرط از اولیای دم از مجازات قصاص رهایی یافت. یک مقام قضایی گفت: با پیگیری‌های مستمر دادگستری و اعضای شوراهای حل اختلاف سردشت و تشکیل جلسات متعدد صلح و سازش با حضور معتمدین محلی، روحانیت منطقه سرانجام ساعاتی قبل از اجرای حکم قصاص با رضایت اولیای دم، قاتل از چوبه دار نجات یافت.

این مقام قضایی اضافه کرد: در پی ارتکاب قتل عمدی توسط قاتل سردشتی و رسیدگی‌های لازم در دادگستری سردشت و صدور حکم محکومیت به قصاص نفس ( اعدام) در محل واقعه جنایت، حکم صادره توسط دیوان عالی کشور تائید شد و پس از اجرای ناقص و نافرجام حکم قصاص، سرانجام با وساطت شورای حل اختلاف سردشت و متنفذین منطقه و سران عشایر اولیای دم، رضایت قطعی و بلا قید و شرط خود را در خصوص قصاص محکوم علیه اعلام کردند.
‎براساس این گزارش، طی سال های اخیر شوراهای حل اختلاف حوزه قضایی سردشت در برقراری صلح و سازش بخصوص در زمینه اختلافات قومی و قبیله ای و عشیره‌ای گام های موثری برداشته‌اند بطوریکه اخیراً در سه پرونده قتل دیگر، چهارنفر با صلح و سازش از قصاص حتمی نجات یافتند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال