‎صدور قرار مجرمیت برای متهم پرونده ستار بهشتی به اتهام “قتل شبه‌عمد”

جمعه ۰۸ شهریور ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – قرار مجرمیت متهم پرونده ستار بهشتی با عنوان اتهامی “قتل شبه‌عمد” صادر شد. گیتی پورفاضل وکیل خانواده ستار بهشتی، وبلاگ نویس مقتول در بازداشتگاه امنیتی، در گفت‌وگو با تسنیم درباره آخرین وضعیت این پرونده اظهار داشت: در هفته گذشته به دادسرای امور جنایی تهران مراجعه کردم و متوجه شدم که قرار مجرمیت متهم با اتهام “قتل شبه‌عمد” از سوی بازپرس صادر شده است.

وی با بیان اینکه هفته آینده به این موضوع اعتراض خواهم کرد، درباره دلیل اعتراض به این قرار صادره، گفت: نظر ما ارتکاب قتل عمد است و قطعا به این موضوع اعتراض می‌کنیم.
‎پورفاضل با اشاره به بروز اختلاف نظر بین دادستانی و بازپرس پرونده درخصوص ماهیت اعلام رضایت خانواده ستار بهشتی و اینکه آن‌ها همچنان می‌توانند پیگیر شکایت خود باشند یا خیر، خاطرنشان کرد: به دنبال بروز این اختلاف، فعلا کیفرخواست پرونده صادر نمی‌شود تا این اختلاف حل شود.
‎وکیل خانواده ستار بهشتی ادامه داد: پرونده به دادگاه ارسال می‌شود تا هم به اختلاف بین بازپرس و دادستانی و هم به اعتراض بنده نسبت به قرار مجرمیت با اتهام “قتل شبه‌عمد” رسیدگی شود. بعد از آن پرونده به دادسرا برمی‌گردد تا کیفرخواست صادر شود که در ‌‌نهایت بعد از صدور کیفرخواست و ارسال پرونده به دادگاه، باید منتظر برگزاری جلسه دادگاه بود.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال