‎پشت پرده گروگان گیری سیدنی استرالیا

دوشنبه ۲۴ آذر ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۱۵-IranSOS- سیدنی ‫-‬ مانی صبا:  تونی ابوت، نخست وزیر استرالیا، گفت نشانه هایی وجود دارد که این گروگان گیری انگیزه‌های سیاسی داشته است.استرالیا از نزدیک‌ترین متحدین آمریکا در جنگ ضد داعش در عراق و سوریه بوده و پیش از این نیروهای داعش مستقیما این کشور را تهدید کرده بودند. اما هنوز ارتباط این عملیات گروگان گیری با داعش یا هر گروه دیگری معلوم نیست.

پلیس استرالیا اعلام کرده که گروگان گیر احتمالا یک پناهنده ایرانی است که نام خود را به هارون مونس تغییر داده. او به دست داشتن در قتل همسر سابقش متهم و با وثیقه آزاد بوده است. او به دلیل فرستادن نامه های توهین آمیز برای اعضای خانواده سربازان استرالیایی که در افغانستان کشته شده بودند، محکوم شده است. این پناهجو همچنین با حدود ۴۰ اتهام تعرض جنسی روبرو است. او قبلا لباس روحانیت شیعه به تن می کرده است. در وبسایتی که منسوب به اوست نوشته شده: “قبلا رافضی بودم، اما دیگر نیستم. اکنون الحمدلله مسلمانم”. بر اساس سوابق او در پرونده های پلیس، نام او قبلا محمد حسن منطقی بوده است.
‎در سایت منتسب به “هارون مونس” متنی به تاریخ ۱۴ دسامبر (دیروز) چاپ شده که در آن به زبان انگلیسی نوشته شده است: “اسلام دین صلح است. به همین دلیل مسلمانان باید با سرکوب و تروریسم آمریکا و متحدانش از جمله بریتانیا و استرالیا بجنگند. اگر در برابر این جنایات ساکت باشیم نمی‌توانیم جامعه آرام و صلح‌آمیزی داشته باشیم.”
‎هارون مونس دارای سابقه قضایی با چهل اتهام تجاوز جنسی است و هم اکنون نیز با قید وثیقه آزاد است، چراکه که اتهام قتل همسر سابق او نیز در پرونده او جریان دارد.


‎محمدحسن منطقی (بروجردی) یک روحانی متولد ایران (بروجرد۱۳۴۳) است که به استرالیا مهاجرت کرده و در شهر سیدنی زندگی می کند. وی نام خود را به هارون مونس تغییر داد و به شیخ هارون شهرت یافت. محمد حسن منطقی از شعرای معاصر ایران است و مجموعه شعر او “درون و برون” نام دارد که در برخی کتابخانه‌های ایران و دیگر کشورها از جمله امریکا و استرالیا در دسترس است.
‎شیخ هارون توسط پلیس استرالیا بازداشت شد چرا که پیامهایی حاوی کلمات تند و خشونت آمیز برای خانواده هفت سرباز استرالیایی که در افغانستان کشته شده‌اند ارسال کرده است. شیخ هارون در پیامی به خانواده یکی از کماندوهای کشته شده در افغانستان نوشته که من متآسفم از اینکه شما فرزندتان را از دست دادید ولی متآسف نیستم که قاتل شهروندان بی گناه اکنون مرده است. هارون خود این اتهام را رد کرده است در حالیکه نخست وزیر استرالیا گفته اگر صحت اتهامات وارده اثبات شود باید گفت وی مرتکب عملی شرورانه و بزدلانه شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال