‎پایان اعتصاب غذای زندانیان سیاسی در ارومیه

سه شنبه ۲ دی ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۲۳-IranSOS- اعتصاب غذای ۲۷ تن از زندانیان سیاسی در زندان مرکزی ارومیه پس از ۳۳ روز به پایان رسید. به گزارش هرانا، زندانیان سیاسی سالن ۱۲ زندان مرکزی ارومیه از روز پنج‌شنبه ۲۹ آبان ماه در اعتراض به عدم تفکیک جرایم و فشارهای دفتر وزارت اطلاعات بر زندانیانی که محکومیت قطعی دارند، دست به اعتصاب غذا زدند.

زندانیان سیاسی اعتصاب کننده ساعت ۱۱ شب گذشته (۱ دی ماه) در پی مراجعه مسئولان زندان و تن دادن به خواسته‌های زندانیان سیاسی به اعتصاب غذای خود پایان دادند.
‎یکی از زندانیان زندان مرکزی ارومیه به گزارشگر هرانا گفت: «مسئولان زندان به ما قول دادند که تمام خواسته‌های ما را قبول می‌کنند و در این راستا ۳۲ تن از زندانیان عادی را از بند سیاسی خارج کرده و ۱۳ تن از زندانیان سیاسی را به داخل بند منتقل کردند. با این وجود هنوز ۲۰ زندانی عادی در بند سیاسی باقی مانده‌اند و هنوز قانون تفکیک جرایم بطور کامل رعایت نشده است.»
‎این منبع همچنین گفت: «مسئولان قول دادند که بند ۱۲ را کلا به زندانیان سیاسی اختصاص داده و تمامی زندانیان سیاسی را به این بند منتقل کنند.»
‎وی همچنین بیان داشت: «از خارج از زندان هم از ما خواسته بودند که با توجه به شرایط وخیم جسمی ما، به اعتصاب غذای خود پایان دهیم…»
‎گفتنی است، علی‌رضا رسولی که در اعتراض به عدم رسیدگی به مسائل درمانی‌اش دست به اعتصاب غذا زده، همچنان به اعتصاب غذای خود ادامه می‌دهد.
‎اسامی ۲۶ زندانی اعتصاب کننده عبارت است از: علی افشاری، ولی افشاری، حبیب افشاری، کیهان درویشی، شیرکو حسن‌پور، محمد عبداللهی، خزر رسولی‌راد، سامان نسیم، امیر ملادوست، سیروان نژاوی، جعفر میرزایی، ابراهیم رضاپور، محمد عبدالبخت، عبدالله اصغری، عبدالرحمان سلیمان، سیدسامی حسینی، عبدالله حمودی، احمد تموئی، عثمان مصطفی‌پور، بهروز آلخانی، مصطفی الرحمان، یوسف کاکه‌ممی، سیدجمال محمدی، علیرضا رسولی، شورش افشاری و مصطفی داوودی همچنین مسعود شمس‌نژاد دیگر زندانی سیاسی این زندان نیز در اعتراض به وضعیت خود در اعتصاب غذا به سر می‌برد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال