‎۹۰۰ کارگر واگن پارس در اعتراض به اخراج نماینده خود دست از کار کشیدند

چهارشنبه ۳ دی ۱۳۹۳-۲۰۱۴-۱۲-۲۵-IranSOS- نزدیک به ۹۰۰ کارگر واگن پارس اراک در اعتراض به خودداری کارفرما از تمدید قرارداد کار رئیس نهاد کارگری این واحد تولیدی دست از کار کشیده و تولید را متوقف کردند. منابع کارگری ایلنا گزارش داده‌اند قرارداد کار «علی درخشنده‌بخت»، رئیس شورای اسلامی کار واگن پارس تا پایان آذر ماه اعتبار داشته است.

کارگران می‌گویند آقای درخشنده‌بخت تا پایان اردیبهشت ماه سال آینده در شورای اسلامی کار واگن پارس عضویت دارد و از مصونیت نمایندگی برخوردار است بنابراین کارفرما حق اخراج او را ندارد.
‎بر اساس این گزارش، کارفرما در ادامه تغیبرات خود به تازگی مدیر انتظامات واگن پارس را با وجود آنکه دو ماه به پایان قرارداد کارش باقی مانده بود از کار منفک کرده است و یک نظامی بازنشسته را جایگزین او کرده است.
‎آنطور که کارگران گزارش کرده‌اند مدیر جدید از صبح امروز مشغول به کار شده و نفرات جدیدی را در واحد انتظامات و نگهبانی جایگزین کرده است.
‎کارگران می‌گویند این تغییر مدیریتی در واگن پارس به قصد اعمال محدودیت بیشتر بر کارگران در کارخانه است.
‎در هیمن رابطه یکی از کارگران به ایلنا گفت هر شش عضو شورای اسلامی کار واگن پارس در اعتراض به خودداری کارفرما از تمدید قرارداد کار رئیس این نهاد کارگری، قراردادهای جدید خود را امضاء نکرده‌اند.
‎او در ادامه بیان کرد: اجرای طرح طبقه بندی مشاغل در کارخانه واگن پارس که از وعده‌های کارفرما برای پایان دادن به اعتراضات صنفی پیشین کارگران بود متوقف شده است.
‎او در عین حال گفت: کارهای کار‌شناسی این طرح توسط شورای اسلامی کار کارخانه انجام و برای کارفرما ارسال شده است اما با گذشت دو هفته، هنوز برای اجرای آن اقدامی نشده است.
‎گفتنی است کارگران واگن پارس اراک یکبار در شهریور ماه امسال و باردیگر در تاریخ ۵ مهر ماه و به مدت یک هفته در اعتراض به تعویق سه ماهه حقوق و عملکرد بد مدیران کارخانه دست از کار کشیده‌ بودند.
‎آخرین اعتراض صنفی کارگران واگن پارس در پی پرداخت بخشی از مطالبات، استعفای مدیر داخلی کارخانه و وعده‌های مثبت کارفرما پایان یافت.
‎لازم به ذکر است قرارگاه خاتم الاوصیاء سهامدار اصلی کارخانه واگن پارس اراک است و تعیین کارفرمای این واحد تولیدی بر عهده این قرارگاه نظامی قرار دارد.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال