‎قتل یک پناه جوی اریتره ای در شهر دِرِسدن آلمان

جمعه ۲۶ دی ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۱-۱۶-IranSOS- حنیف حیدرنژاد: نام شهر درِسدن- Dresden در شرق آلمان در ماه های اخیر بخاطر تظاهرات روزهای دوشنبه شب “جنبش پدیگا- میهن پرستان اروپائی بر علیه اسلامی شدن مغرب زمین” در رسانه ها تکرار می شود. ارتباطات برخی از سازماندهندگان این تظاهرات با راستگراهای افراطی و گروه های نئو نازی شناخته شده است. راست های پوپولیست و محافظه کار نیز در این تظاهرات حضور دارند. برخی از مردم عادی و معترض به شرایط موجود نیز در صف تظاهرات کنندگان هستند. دوشنبه شب گذشته در آخرین تظاهرات این گروه، تعداد تظاهرات کنندگان به ۲۵٫۰۰۰ نفر رسید.

آنگلا مرکل صدراعظم و یوآخیم گاوک رئیس جمهور آلمان و دیگر رهبران احزاب دمکرات در آلمان به  صریح ترین کلام توضیح داده اند که سازماندهندگان این تظاهرات مُبلغ نفرت بوده و خارجی ستیزی یک محور عمده تفکر آنها را تشکیل می دهد. آنها از مردم شهر درسدن و دیگر شهرها خواسته اند از این گروه فاصله گرفته و اجازه ندهند که ابزار اهداف بازی سیاسی این گروه بشوند.

‎اینک رسانه های آلمان از خبر قتل یک پناه جوی ۲۰ ساله اریتره ای همزمان با تظاهرات “جنبش پدیگا” خبر می دهند. به گفته پلیس، همه شواهد نشان از یک قتل توسط ضربات متعدد چاقو دارد. جسد این پناه جو کاملا در خون غرق بوده است. صبح روز سه شنبه ۱۳ ژانویه، رهگذران این جسد را دیده و به پلیس اطلاع می دهند.

‎این پناه جوی اریتره ای در یک خوابگاه پناه جویان در این شهر ساکن بوده و دوشنبه شب برای خرید ازیک سوپرمارکت از خوابگاه خارج می شود. پناه جویان دیگر از ترس آنکه از سوی تظاهرکنندگان “جنبش پدیگا” مورد حمله قرار نگیرند از بیرون رفتن از خوابگاه خودداری می کنند، اما این پناه جو به تنهائی برای خرید به طرف سوپرمارکت رفته ولی دیگر شب به خوابگاه بر نمی گردد.

‎پلیس تاکید دارد که یک قتل اتفاق افتاده، اما هنوز شواهدی که نشان دهنده یک جنایت با انگیزه ی خارجی ستیزی باشد پیدا نکرده است.

‎انتظار می رود خبر این جنایت در روزهای آینده به یک موضوع مهم خبری و سیاسی در سراسر آلمان تبدیل شود. پلیس و دستگاه های امنیتی زیر فشار قرار خواهند گرفت تا تمام امکانات خود برای شناسائی عاملین این قتل را به کار بگیرند. نوع واکنش پلیس و سیاستمداران ایالت زاکسن و شهر دِرِسدن در روزهای آینده نشان خواهد داد که واقعا آنها در مبارزه با جنایت و تضمین جان و امنیت پناه جویان تا کجا جدی می باشند. سوال اساسی این است: آیا ارتباطی بین این جنایت و تظاهر کنندگان یا سازمان دهندگان “جنبش پدیگا” وجود دارد؟

‎حنیف حیدرنژاد
‎۱۵ ژانویه ۲۰۱۵/ ۲۵ دی ۱۳۹۳
http://www.hanifhidarnejad.com

‎منبع:

Flüchtling in Dresden wurde getötet
http://www.zeit.de/gesellschaft/zeitgeschehen/2015-01/dresden-fleuchtling-tod-ursache-ermittlung

 

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال