‎در ادامه وضعیت متشنج روز گذشته در بند ۸ زندان اوین، ۸ زندانی به سلول انفرادی منتقل شدند

سه شنبه ۲۸ بهمن ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۲-۱۷-IranSOS- در پی اعتراض صنفی زندانیان به هواخوری اجباری در هوای زمستانی و نبود لباس گرم برای زندانیان در بند ۸ زندان اوین، ۸ تن از زندانیان سیاسی به سلول انفرادی منتقل شدند و دست به اعتصاب غذا زدند. آخرین اخبار حاکی از ضرب و شتم و انتقال سعید شیرزاد به زندان رجایی شهر کرج است.

به گزارش هرانا، در پی اعتراض صنفی زندانیان در بند ۸ زندان اوین به هواخوری اجباری در هوای سرد و نبود لباس گرم برای زندانیان، ظهر دوشنبه آسو رستمی، امیر امیرقلی و  امیرهوشنگ نوایی به سلول انفرادی منتقل شده و دست به اعتصاب غذا زدند.
‎در حمایت از این سه زندانی امید علی‌شناس، سعید شیرزاد و مسعود عرب‌چوبدار  نیز دست به اعتصاب غذا زده و اعلام کردند تا زمان بازگشت همبندیانشان به داخل بند و رسیدگی به خواست‌های صنفیشان دست از اعتصاب نخواهند کشید.
‎همین موضوع باعث شد تا این سه زندانی سیاسی نیز شب هنگام به سلول انفرادی منتقل شوند. همچنین به همراه ایشان حمید بابایی که چند ساعت بود از بند ۷ به بند ۸ زندان اوین منتقل شده بود و عباس رستمی به سلول انفرادی منتقل شدند.
‎طبق آخرین گزارش‌ها این ۸ زندانی سیاسی همگی در سلول‌های انفرادی بند ۲۴۰ در اعتصاب غذا بسر میبرند.
‎صبح روز جاری (سه‌شنبه ۲۸ بهمن ماه) سعید شیرزاد درحالی که با چشم بند و پابند و دستبند بسته شده بود مورد ضرب و شتم قرار گرفته و به زندان رجایی شهر کرج منتقل شده است.
‎یک منبع مطلع به گزارشگر هرانا گفت: «وی تا این لحظه وارد قرنطینه زندان رجایی شهر نشده و احتمالا به سلولهای انفرادی بند ۸ (معروف به بند سپاه) منتقل شده است.»

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال