نشست ۲۸ شورای حقوق بشر و بحث جلسه جانبی در باره وضعیت حقوق بشر در ایران

جمعه ۱۵ اسفند ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۳-۰۶-IranSOS- امروز فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر، سازمان عضو آن کانون مدافعان حقوق بشر و جامعه بین المللی بهایی، در جنب نشست ۲۸ شورای حقوق بشر، جلسه ای عمومی در باره وضع حقوق بشر در ایران برگزار کردند. در این جلسه، سرکوب سامان مند مخالفان در کشور، یعنی سرکوب معترضان صلح جو، مدافعان حقوق بشر، وکلای دادگستری، روزنامه نگاران، وبلاگ نگاران و اقلیت های دینی، مورد بحث قرار گرفت.  

سخنران ها، شیرین عبادی (گیرنده جایزه صلح نوبل و بنیانگذار کانون مدافعان حقوق بشر)، عبدالکریم لاهیجی (رییس فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر) و دیان علایی (نماینده جامعه بهایی در سازمان ملل) حمله سامان مند دولتمردان را به تمام اشکال مخالفت ـ با وجود این که به روش های مسالمت آمیز ابراز می شود ـ از طریق ارعاب، تهدید، تبعیض، آزار قضایی، حکم های طولانی زندان و حتا به کارگیری مجازات اعدام، شرح دادند.
آنها خواهان ادامه نظارت شورای حقوق بشر بر وضعیت حقوق بشر در ایران، به ویژه با تمدید ماموریت گزارشگر ویژه سازمان ملل برای ایران شدند. تحلیل فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر را اینجا (https://www.fidh.org/article17141) بخوانید.

بیست و هشتمین نشست شورای حقوق بشر  در ژنو (۲۷ـ۲ مارس ۲۰۱۵) برگزار می شود
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر در روند کار شورا حقوق بشر و مسایل آن در نشست ۲۸ در ژنو نقش فعالی ایفا می کند.
شورای حقوق بشر که نهاد اصلی مسؤول سازمان ملل برای پیشبرد حقوق بشر و حمایت از آن است و سه نشست عادی در سال برگزار می کند، در این نشست شماری قطعنامه در باره موضوع ها و کشورهای مشخص به تصویب خواهد رساند.
فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر به فعالیت مدافعان حقوق بشر کشورها برای ارایه تحلیل در باره کشورشان و موضوع های دارای اولویت و از آنها حمایت می کند و علاوه بر آن تقویت بیشتر شورا و ظرفیت های حمایتی آن و راه کارهای مختلف آن را پیگیری می کند.
در نشست ۲۸، فدراسیون بین المللی جامعه های حقوق بشر واکنش های مناسب به بحران های حقوق بشری در بحرین، بلاروس، برمه، مصر، ایران (https://www.fidh.org/fa/iran)، لیبی، مالی، اوکراین، فلسطین، سودان جنوبی و سوریه را دنبال خواهد کرد. علاوه بر این، فدراسیون از شورای حقوق بشر خواستار توجه به حمله علیه تمام حق های بشری به ویژه از طریق ایجاد گزارشگر ویژه سازمان ملل برای حق حریم خصوصی خواهد شد. فدراسیون توجه را به حمله علیه مدافعان حقوق بشر و کاهش فضای فعالیت جامعه مدنی جلب خواهد کرد. سرانجام، با توجه به حمله های پاریس و کپنهاگ، فدراسیون در حمایت از ترویج موازین کنونی بین المللی به جلب پشتیبانی در مقابله با محدودیت بر آزادی بیان بر اساس “احترام به دین” خواهد پرداخت.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال