‎در ادامه موج اعدام ها در قزلحصار ۹ زندانی دیگر به دار آویخته شدند

شنبه ۱۶ اسفند ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۳-۰۸-IranSOS- در ادامه موج اجرای احکام اعدام در زندان قزل حصار نه زندانی دیگر از محکومان جرایم مربوط به مواد مخدر در سحرگاه امروز (شنبه) به دار آویخته شدند و اجساد آنان به خانواده هایشان تحویل داده شد. به گزارش هرانا، نه زندانی محکوم تحت جرایم مواد مخدر سحرگاه امروز (شنبه) در زندان قزل حصار کرج به دار آویخته شدند.

از سوی هرانا هویت این نه زندانی اعدام شده، محمد محمودی، صادق محمد آهوی، عبدالله لزومی، حسین رستمی، محسن علیپور، عادل سلمان زاده، مسعود محمدی، اصغر میرعدلی و عادل سلمان زاده شناسایی شده است، نهادهای مربوطه و رسانه های داخلی نسبت به این اعدام ها سکوت کرده اند. بر اساس اعلام نهاد آمار مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران حدود ۶۰ درصد از اعدام های سالانه در ایران بدون اعلام رسمی صورت میگیرد.
‎لازم به یادآوری در روزهای گذشته نیز حداقل ۱۵ زندانی در این زندان بصورت جمعی اعدام شده اند، اعدامهای دسته جمعی که بارها منجر به اعتراضات وسیع خانواده ها و حتی شورش در زندان شده است و مسئولین قضایی نیز به توقف آنها وعده داده بودند.
‎همزمان با آغاز نشست شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد، به دلایل نامعلومی در هفته های اخیر موج بسیار نگران کننده ای از اجرای احکام اعدام زندانهای سراسر کشور را در بر گرفته، این موج به دلیل اینکه زندان قزلحصار بیشترین تعداد زندانیان محکوم به اعدام را در کشور دارد با شدت بیشتری در این زندان دیده میشود.
‎زندانیان محکوم به اعدام در زندان قزلحصار که تعداد آنها صدها تن برآورد میشود و همچنین خانواده های محکومان به اعدام در طی روزهای اخیر تماسهای متعددی با این خبرگزاری برقرار کرده و مراتب نگرانی خود را از این روند و آغاز دوباره موج اعدام های دسته جمعی در قزلحصار ابراز داشتند، این شهروندان از نهادهای مدنی و سازمانهای بین المللی درخواست توجه و کوشش به هدف متوقف کردن این روند را دارند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال