‎۸۰ کارگر معدنجو: اجازه ندهید بیش از این تحت فشار قرار بگیریم

پنج شنبه ۲۱ اسفند ۱۳۹۳-۲۰۱۵-۰۳-۱۲-IranSOS- حدود ۸۰ نفر از کارگران شرکت زغال سنگ معدنجو واقع در زرند کرمان، با امضای طوماری از نمایندگان کارگری در شورای عالی کار خواستند برسر خواسته‌های اساسی کارگران در ارتباط با افزایش مزد ۹۴ مقاومت کنند.

به گزارش ایلنا، کارگران شرکت معدنجو از نمایندگان‌شان در مذاکرات مزدی ۹۴ خواسته‌اند وضعیت سخت کارگران معادن که در شرایط سخت و زیان آور با حداقل مزد کار می‌کنند را در نظر بگیرند و توافقی نکنند که با کاهش قدرت خرید، فشاری مضاعف بر این قشر – به گفتهٔ آن‌ها – «ضعیف و ناتوان» وارد شود.

‎در بخش‌هایی از این طومار که در اختیار ایلنا قرار گرفته آمده است «گرانی و تورم آنقدر به کارگران اقشار ضعیف فشار آورده که دیگر تحملشان را از دست داده‌اند. افزایش ۱۵ تا ۱۷ درصدی دستمزد‌ها برای کارگرانی که هر سه ماه یک بار حقوق دریافت می‌کنند، جز وارد کردن فشار مضاعف هیچ ثمر دیگری ندارد و بر مشکلاتشان اضافه می‌کند. به همین دلیل از نمایندگان شورای عالی کار می‌خواهیم با مقاومت در برابر تعیین مزد غیرعادلانه، وضعیت کارگرانی که در شرایط سخت وزیان آور کار می‌کنند را در نظر بگیرند و اجازه ندهند که بیش از پیش، این قشر ضعیف و ناتوان تحت فشار قرار بگیرند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال