‎شرط آمریکا برای خودداری از حمله به سوریه

‎۱۸ شهريور ۱۳۹۲ – تابناک – در حالی که قرار است، کنگره آمریکا امروز برای بررسی طرح حمله به سوریه و به رأی گذاشتن آن تشکیل جلسه دهد، سیگنال‌های متفاوتی از سوی مقامات آمریکایی در این زمینه ارائه می‌شود. در آخرین تحول از این دست، وزیر خارجه آمریکا از شرط این کشور برای ‌حمله نکردن به سوریه سخن گفته است. به گزارش «تابناک»، ساعاتی پیش، جان کری، وزیر خارجه آمریکا گفت: در صورتی که بشار اسد، رئیس‌جمهور سوریه تا یک هفته همه سلاح‌های شیمیایی خود را به جامعه بین‌المللی تحویل دهد، آمریکا از حمله به این کشور صرف‌نظر خواهد کرد.

به نوشته «یو اس‌ای تودی»، کری این سخنان را در یک کنفرانس مطبوعاتی مشترک با ویلیام هیگ، وزیر خارجه انگلیس بیان کرده؛ اما در عین حال گفته، انتظار ندارد که اسد این پیشنهاد را بپذیرد. سفر جان کری به لندن، به منظور رایزنی وی با مقامات انگلیسی درباره حمله احتمالی به سوریه انجام شده است.

‎در جریان این کنفرانس مطبوعاتی، کری اظهار داشته شواهد درباره استفاده دولت سوریه از سلاح شیمیایی قانع کننده است؛ وی این مطلب را در واکنش به سخنان بشار اسد گفته که در مصاحبه‌ای با شبکه خبری «سی بی‌اس» تأکید کرده بود، دولت وی از سلاح شیمیایی استفاده نکرده است.

‎کری اظهار داشته: «ما می‌دانیم که رژیم وی، دستور آمادگی برای حمله شیمیایی را صادر کرده است. ما می‌دانیم که آن‌ها نیرو مستقر کرده‌اند». وی گفته، کنترل سلاح‌های شیمیایی سوریه تنها محدود به رئیس‌جمهور این کشور، برادر وی و یکی از ژنرال‌های بلندپایه است.

‎این سخنان در حالی از سوی کری بیان شده که وزرای خارجه روسیه و سوریه، امروز خواستار بازگشت بازرسان سازمان ملل به سوریه برای تکمیل تحقیقات خود درباره استفاده از سلاح شیمیایی در این کشور شده‌اند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال