‎مربیان پیش دبستانی مقابل مجلس تجمع کردند

یکشنبه ۲۳ فروردین ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۱۲-IranSOS- نزدیک به ۱۵۰ مربی پیش دبستانی صبح امروز (یکشنبه ۲۳ فروردین) مقابل ساختمان مجلس تجمع کردند. به گزارش ایلنا، مربیان پیش دبستانی معترض که از نقاط مختلف کشور به مقابل مجلس آمده‌اند خواستار استخدام رسمی در آموزش و پرورش هستند. این تجمع پس از آن برگزار می‌شود که وزیر آموزش و پرورش در یک برنامه تلویزیونی در هفته گذشته از برنامه وزارتخانه متبوعش برای استخدام ۵ هزار معلم خبر داده بود.

آقای فانی در این برنامه تلویزیونی استخدام مربیان پیش دبستانی را به شرکت این مربیان در آزمون استخدامی و کسب گواهی صلاحیت معلمی پس از گذراندن دوره‌های مربوطه در دانشگاه فرهنگیان منوط کرده بود.
‎یکی مربی پیش دبستانی حاضر در تجمع به ایلنا گفته «شروط وزیر آموزش و پرورش، استخدام مربیان پیش دبستانی را به مهر ۹۵ موکول می‌کند و به این شائبه دامن می‌زند که وزیر این وعده‌ها را به قصد فرار از استیضاح در مجلس طرح کرده است.»
‎گفتنی است مجلس شورای اسلامی سال گذشته به دلیل خلف وعده وزیر آموزش و پرورش در استخدام مربیان پیش دبستانی، کارت زرد دوم را به این وزیر نشان داد.

‎طبق آئین‌نامه داخلی مجلس در صورتی که وزیران در پاسخ به سؤال نمایندگان نتوانند آن‌ها را قانع کنند کارت زرد دریافت می‌کنند. اگر تعداد کارت‌های زرد یک وزیر به عدد ۳ برسد زمینه استیضاح او در مجلس فراهم می‌شود و نمایندگان طرح استیضاح وزیر را به هیأت‌ رئیسه می‌فرستند.

‎مربیان پیش دبستانی در نیمه اول سال گذشته بار‌ها مقابل مجلس، نهاد ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش تجمع کردند اما اعتراضات صنفی آن‌ها تاکنون به نتیجه نرسیده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال