‎۷ ماه تلاش کارگران کارخانه آجر پزی نکا برای دریافت حقوق

پنجشنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۴-۳۰-IranSOS- منابع کارگری ایلنا در استان مازندران از هفت ماه تلاش بی‌نتیجه ۸۰ کارگر کارخانه آجر پزی نکا برای دریافت مطالبات معوقه‌شان خبر می‌دهند. به گزارش ایلنا، ۸۰ کارگر قرار دادی کارخانه آجر پزی نکا که بعد از تعطیلی کارخانه از شهریور ماه ۹۳ بیکار شده‌‌اند هنوز نتوانسته‌اند مطالبات معوقه خود را از کارفرما دریافت کنند.

به گفته کارگران این کارخانه، شهریور ماه سال ۹۳، کارگران قرار دادی این کارخانه که شمارشان به ۸۰ نفر می‌رسید به دلیل آنچه کارفرما کاهش منابع مالی و کاهش فروش محصولات تولیدی می‌خواند – به جز ۵ نفر – همگی در یک نوبت اخراج شدند. در آن زمان این ۷۵ کارگر برای دریافت طلب خود به اداره کار شکایت کردند.
‎کارگران می‌گویند این ۵ کارگر به جا مانده نیز برای مراقبت از اموال کارخانه اخراج نشده‌اند و سایر کارگران برای دریافت مقرری بیمه بیکاری به اداره کار معرفی شده‌اند.
‎بنابر اظهارات کارگران کارخانه آجر پزی نکا، بخشی از دستمزد و سایر مزایای حقوقی سالهای ۹۱ تا شهریور ۹۳ به آنان پرداخت نشده است. طبق ادعای کارگران ۷۵ کارگر پس از اخراج در سال ۹۳ فقط دو ماه (فروردین و اردیبهشت) از مطالبات معوقه‌شان را دریافت کرده‌اند.
‎به عقدیده کارگران، عمده ترین دلایل تعطیلی کارخانه صدور بی‌رویه مجوز ساخت کارخانه‌های تولید کننده آجر ماشینی در منطقه نکا و تاثیرات افزایش قیمت حاملهای انرژی بوده است.
‎بنا بر ادعای کارگران؛ آنچه باعث کاهش قیمت آجر در منطقه نکا شده عرضه بیش از حد آجر به بازار از سوی تولید کنندگان داخل استانی و واحدهای خارج از استان است، آن‌ها برای رهایی از مشکلات مالی قیمت تولید‌ات خود را روز به روز کاهش می‌دهند و حتی با ضرر به مشتریان می‌فروشند.
‎در ادامه کارگران این کارخانه در خصوص تاثیرات افزایش قیمت حاملهای انرژی در روند تولیدات کارخانه‌های آجر پزی اظهار داشتند: پس از اجرای قانون هدفمند کردن یارانه‌ها اکثر کارخانه‌های تولید کننده صنعتی و نیمه صنعتی و سنتی آجر در استان دچار رکود شدند.
‎کارگران آجر پزی نکا می‌گویند؛ پیش از این کارخانه آجر پزی نکا بابت یک ماه قبض گاز ۳۰ میلیون تومان پرداخت می‌کرد اما امروز این رقم به بیش از ۸۰ میلیون تومان رسیده است و این در حالیست که قیمت آجر نسبت به ۷ سال پیش تغییری نکرده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال