‎هشتصد کارگر قرار دادی و رسمی صدرا اخراج شدند

دوشنبه ۲۵ شهریور ۱۳۹۲ – خبرگزاری هرانا – دبیر خانه کارگر استان بوشهر از صدور حکم اخراج ۸۰۰ نفر از کارگران قرار دادی و رسمی در واحد کشتی سازی شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) تا پایان شهریور ماه سال جاری خبر داد. “موسی میر جهانمردی” در تشریح جزئیات این خبر به ایلنا گفت: با توجه به اینکه درشرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) بیش از ۱۵۰۰ کارگر قراردادی ورسمی با کارفرمایی چندین شرکت پیمانکاری همانند فرا ساحل، آریا صنعت، صادق صنعت و… در ساخت پروژه‌های دریایی فعالیت دارند،

اخیرا به دلیل رکود کار که موجب جابجایی شرکت‌های پیمانکاری و ورود پیمانکاران جدید در بخش کشتی سازی این شرکت عظیم دریایی رخ داده است، ۸۰۰ نفر از این کارگران که در سه ماه گذشته نیز حقوقی دریافت نکرده‌اند با دریافت حکم اخراج از سوی کارفرما، در انتظار اخراج خود تا پایان شهریور ماه هستند.
‎این فعال کارگری سوابق کار این کارگران را از دو سال تا ۲۰ سال عنوان کرد و افزود: بخش عمده اخراج این تعداد کارگر، مربوط به شرکت پیمانکاری فرا ساحل است که قصد دارد با اتمام قرار داد ۵۳۸ کارگر تا پایان شهریور ماه، آنان را اخراج کند.
‎او در بخش دیگری از سخنان خود به انباشت بدهی‌های پیمانکاران شرکت صنعتی دریایی ایران صدرا به تامین اجتماعی اشاره کرد و گفت: گفته می‌شود میزان بدهی یکی از شرکت‌های پیمانکاری به سازمان تامین اجتماعی حدود ۲۷۰ میلیون تومان است.
‎این فعال کارگری با بیان اینکه شرکت صنعتی دریایی ایران (صدرا) یکی از مطرح‌ترین واحد‌های ساخت و تعمیرات کشتی و اجرای سکوهای نفتی و گاز در کشور است، اظهار داشت: اغلب نیروهای فعال در مجموعه «صدرا» را کارگران با تجربه و مهندسان متخصص تشکیل می‌دهند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال