‎غرویان : ‎برایم پیامک فرستاده‌اند چرا مردم را برای جنگ آماده نمی‌کنید

دوشنبه ۱۱ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۰۱-IranSOS- غرویان استاد حوزه علمیه قم گفت: همین چند ساعت پیش پیامکی برای من فرستادند که «مسئولان مملکت چرا مردم را برای جنگ آماده نمی‌کنند؟ عده‌ای هستند که اصلا ذات وجودیشان و کسب و تجارتشان در جنگ و جنگ‌طلبی است؛ حالا چه جنگ نرم، چه جنگ سرد، چه جنگ لفظی و چه جنگ با سلاح. 

آیت‌الله محسن غرویان در گفت‌وگو با ایلنا در قم، در پاسخ به این سؤال که تجمع‌های اخیر مخالفان دولت با موضوع مذاکرات هسته‌ای چیست؟ اظهار داشت: بنده این تجمع‌ها را ناشی از روحیه جنگ‌طلب این افراد می‌دانم.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم، افزود: عده‌ای هستند که اصلا ذات وجودیشان و کسب و تجارتشان در جنگ و جنگ‌طلبی است؛ حالا چه جنگ نرم، چه جنگ سرد، چه جنگ لفظی و چه جنگ با سلاح.  
این استاد حوزه علمیه قم گفت: به هر حال این ها می خواهند تمام مملکت را به این حالت جنگ طلبی بکشانند و از صلح و آرامش و روابط حسنه و توافق، اصلا تنفر دارند به طور ژنتیکی و زاتی این چنین‌اند و این تجمع‌ها هم در راستای همین هدف است.
وی خاطرنشان کرد: همین چند ساعت پیش پیامکی برای من فرستادند که «مسئولان مملکت چرا مردم را برای جنگ آماده نمی‌کنند؟ فقط صحبت از توافق می‌کنند و صحبت از آرامش می‌کنند؛ مگر جنگ و جهاد در اسلام نداریم؟ باید مردم را برای جنگ هم آماده کرد؛ سخن از توافق و سبد کالا نباید باشد.» این چنین مفادی را می‌فرستند که نشان می‌دهد که اینها اصل را بر جنگ، ستیز، برخورد، دعوا و خشونت با همه دنیا قرار داده‌اند و این فرهنگ و تفکر، اساسا تفکر غلطی است.
آیت الله غرویان گفت: تفکر دولت و مقام معظم رهبری این است که ما باید تا جایی که می توانیم صلح و صفا و آرامش را بر دنیا حاکم کنیم و خودمان هم بی خودی با کشوری وارد جنگ نشویم و به خاطر اهداف بی خود و غیر قابل اصول و دسترس، هزینه‌های سنگین نپردازیم.
وی با بیان این که متأسفانه عده ای دنبال این تفکر خشونت و جنگ و زد و خورد با همه دنیا هستند و نمی خواهند توافق بر قرار شود، گفت: مسئله دیگر هم این است که واقعا بسیاری از این ها درد مردم را درک نمی کنند و می گویند تحریم هیچ اثری ندارد. آن آقا هم در دولت قبل می‌گفت این قدر قطعنامه صادر کنید تا قطعنامه‌دانتان پاره شود و از این حرف‌ها؛ اما الان همان‌ها آمده‌اند و می‌گویند تحریم‌ها باید یکجا لغو شود.
این استاد برجسته حوزه علمیه قم، گفت: یک زمانی همین‌ها می‌گفتند تحریمی نیست و اثری ندارد حالا چطور طرفدار این شده‌اند که تحریم‌ها باید یک جا لغو شود؟
وی تصریح کرد: به هر حال فکر می‌کنم هدف این ها شکست دادن مذاکرات و دولت در زمینه دیپلماسی خارجی است چراکه این که اینها از انتخابات ۹۲ به این طرف عقده‌دار شده‌اند؛ کاندیدای خودشان در آن انتخابات رأی نیاورده و به هر حال می‌خواهند این دولت را زمین بزنند؛ و این بر خلاف نظرات مقام معظم رهبری است.
آیت الله غرویان تأکید کرد: به نظر من هدف این تجمعات علیه تیم مذاکره کننده کشورمان، مقابله با نظرات رهبری است چون ایشان فرمودند مذاکره کنندگان انقلابی اند، مورد اعتمادند، عرق می‌ریزند، تلاش می‌کنند، مصالح مملکت را رعایت می‌کنند، نباید به این ها سوء ظن داشته باشیم و نباید به ایشان بی‌ادبی کنیم؛ به نظرم اینها در این تجمعات درست بر خلاف نظرات رهبری حرکت می‌کنند.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال