‎تجمع کارگران «نیروگاه تبریز» در اعتراض به تلاش دولت برای خصوصی‌سازی

‎یکشنبه ۱۷ خرداد ۱۳۹۴-۲۰۱۵-۰۶-۰۷-IranSOS- بیش از ۲۰۰ کارگر نیروگاه تبریز صبح امروز (یکشنبه ۱۷ خرداد) در محوطه شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی تجمع کردند. به گزارش ایلنا، این کارگران به از سرگیری تلاش‌‌ دولت برای خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز و عقب‌افتادگی ۹ ماهه بخشی از مزایای خود معترض‌اند. معترضین معتقدند خصوصی‌سازی امنیت شغلی آنها را به خطر می‌اندازد.

ظاهرا کارفرما از ۹ ماه پیش بخش عمده‌ای از مزایای این کارگران از جمله اضافه‌کاری، پاداش روز کارگر، مبلغ تعمیرات، کارانه و … را قطع کرده است. یک عضو انجمن صنفی کارگران نیروگاه حرارتی تبریز پیش از این گفته بود «از زمانی که تصمیم گرفته‌اند نیروگاه را خصوصی کنند، مزایای کارگران را به میزان قابل توجهی کاهش داده‌اند تا‌ این مجتمع صنعتی را سود ده نشان دهند‪.‬»
منابع کارگری می‌گویند گفتگوی اخیر مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی با خبرگزاری رسمی دولت، کارگران نیروگاه تبریز را به شدت تحریک کرده است.
«مجید پاشایی»، مدیرعامل شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی در تاریخ ۱۲خرداد طی گفتگویی با خبرگزاری رسمی دولت تحت عنوان «دغدغه امنیت شغلی کارکنان نیروگاه تبریز رفع شده است»، از ادامه برنامه خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز خبر داده بود.
کارگران می‌گویند این اظهارات در حالی بیان شده‌اند که نمایندگان استان آذربایجان شرقی در مجلس و استاندار در سفر رئیس‌جمهور به تبریز در تاریخ ۳۰ اردیبهشت، از او خواسته بودند واگذاری نیروگاه به بخش خصوصی لغو شود.
بنابر گفته‌های کارگران، رئیس جمهور و وزیر نیرو در پاسخ به این درخواست گفته‌ بودند نسبت به خصوصی‌سازی نیروگاه تبریز در هیات دولت تصمیم‌گیری می‌کنند.
گفتنی است نزدیک به ۴۳۰ کارگر در نیروگاه حرارتی تبریز کار می‌کنند. بهره‌برداری از این نیروگاه برعهده شرکت مدیریت تولید برق آذربایجان شرقی قرار دارد.
نیروگاه تبریز که نقش دیسپاچینگ برق در منطقه شمال‌غرب کشور را بر عهده دارد‪،‬ در کیلومتر ۱۶ جاده تبریز به سمت آذرشهر در مجاورت دهستان لاهیجان، بخش خسروشهر قرار واقع شده است.

پاسخ دهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Copyright © ۱۴۰۳ استفاده از مطالب این سایت با ذکر منبع آزاد است. All rights reserved.



ارسال